Vinger verbrand nu is het opperhuid naar boven er zit wat lucht tussen wat moet ik doen!?

Gisteren heb ik pindakaas in een plastic zakje gedaan omdat ik wilde dat de pindakaas wat vloeibaar werd na 30 sec. haalde ik het eruit maar het zakje was helemaal verbrand een de magnetron staat op de koelkast die staat 2,50m hoog...

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.2K
Ritsuka
10 jaar geleden
Plastic zakje moet je niet in magnetron doen, dat gaat smelten
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat je hebt is een blaar. Als er vocht onder zit kan je het doorprikken met een schone naald, maar laat de huid er wel op zitten. Dat beschermt de huid eronder, die huid is erg gevoelig.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Steek de naald er vanaf de zijkant in, niet van boven en verwarm de naald eerst tot die gekleurd is in een vlam.

Antwoorden (2)

is het wit/vochtig rondom de huid en doet het veel pijn? dan is het een 2e graads brandwond. geen wit/vochtigheid? 1e graads.

het beste is even naar de apotheker/drogisterij gaan en daar een zalfje halen die de pijn verminderd. de zalf moet IN de koelkast bewaard worden. (naam van het zalfje wel vergeten..) succes!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Eigenlijk kun je er nu niets meer aan doen. Als je je verbrandt moet je meteen koelen, liefst onder een lopende kraan.
Als het even kan de blaar niet doorprikken want als je hem doorprikt heb je kans op infectie.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Met een schone naald in het vuur verwarmd waarmee je een klein gaatje aan de zijkant prikt is niets mis. De druk is er dan af en dat geeft heel wat verlichting.