Ik heb sinds een paar maanden last van een zachte piep in mijn linkeroor. Wat kan hier de oorzaak van zijn en hoe kom ik er vanaf?

Ineens was de piep er, in mijn linkeroor. Duidelijk hoorbaar bij stilte. Hij is niet constant en dat maakt het erg vervelend. Als ik moe ben, heb ik er niet zoveel last van en val ik makkelijk in slaap. Maar als ik niet moe ben en wil slapen, is het behoorlijk vervelend. Wat moet ik hiermee?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

"Ik had ook een paar dagen last van een piep. Na een beetje rondzoeken op een aantal forums was ik toch bang geworden door allerlei verhalen over een piep die steeds erger wordt en nooit meer weggaat. Ik besloot een 'oorpauze' te houden van een aantal dagen. Deze dagen moet je niet stilzitten, maar juist erop uit zodat je niet de hele tijd op die piep gaat lekker. Bij mij was de kunst om er niet de hele tijd op te letten. Nu een aantal dagen later is de piep zo goed als weg. Ik zal voortaan ook erg voorzichtig zijn met mijn oren: Ik luister geen Ipod meer en als ik uitga gebruik ik oordopjes, het ziet er mischien stom uit maar het helpt wel! Hoop dat jullie er wat aan hebben!"
(Quote)
~~~~~
Ik weet niet hoe lang je die piep al hebt in je oor. Als het langer dan een paar dagen is (3 dagen) dan zou ik toch even langs de huisarts gaan.
Ik weet niet of je onlangs naar een concert bent gegaan of in ieder geval ergens, waardoor je veel geluidsoverlast hebt gehad.
Daar zou het ook mee te maken kunnen hebben, maar dan zou het binnen 2 dagen wel over moeten zijn.
Het kan ook zo zijn dat je het na een verkoudheid hebt gekregen.

Maar je kan beter als je twijfelt naar de huisarts gaan. Je verliest er niks mee, maar je wint er (soms) wel iets mee.

in ieder geval veel sterkte!

in de bron kun je van meerdere mensen ervaringen lezen, etc. (Het betekent niet dat dit hetzelfde voor jou geldt!)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zot je neus soms een beetje verstopt? Samen met de buis van Eustachius kan er dan een piep ontstaan. Het beste is even af te wachten en als het niet beter wordt, eens langs de dokter gaan. Meestal gaat het vanzelf over, bij mij tenminste wel.Keertje blazen met je neus dicht kan ook wel eens helpen.