Hoe kom ik (tijdelijk) van mijn kniepijn af?

Ik heb nu al meer dan een maand last van mijn rechter knie de ene keer is het erger dan anders het ging dus redelijk goed op school moeten we Arabier over de kast doen ik nergens aan denken en ben weer door mijn knie gegaan het doet zo pijn weet iemand iets zodat ik gewoon kan springen?? Ik ben bijna 15 jaar het hoeft niet over te zijn maar dat ik gewoon even een half uurtje kan springen zonder pijn maar iets voor langere tijd is ook fijn help alsjeblieft

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Pijn heb je meestal niet voor niets, er is iets aan de hand in je knie waardoor je pijn hebt.
Wie kan zeggen wat er is, is je huisarts.
Dus maandag even naar de dokter dan kan je binnenkort misschien weer zolang springen als je wil, zonder pijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Paracetamol?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan een pijnstiller nemen om de pijn tijdelijk te onderdrukken.
Maar het is niet verstandig om pijnsignalen te negeren! je lichaam probeert je met die pijn iets te vertellen. Ga naar de huisarts voor een onderzoek en behandeling om erger te voorkomen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb (soort)hetzelfde gehad met mijn enkels ik moest stoppen met dingen met springen en physiotherapie werkt mega goed!!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt het beste sporttape kopen, dit is in bijna elke drogist in nederland te kopen. Dan ongeveer 15 cm tape om de voorkant van je knie tapen. Dit om de druk van het springen op te vangen.

Het kan idd ook komen doordat je enkels te zwak zijn, dan zou je die ook kunnen intapen. Vergeet niet na het sporten weer voorzichtig je tape eraf te halen anders gaat het irriteren!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
flyingcrow
12 jaar geleden
Als je al zolang last van je knie hebt ga je toch naar je dokter?!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja daar heb je gelijk in, maar waarschijnlijk zal die zeggen dat de knie overbelast is. En je zou die druk kunnen verminderen door tape
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De dokter zal er waarschijnlijk inderdaad niet veel aan kunnen doen. Maar als je niet precies weet wat er aan de hand is, weet je ook niet wat voor tape en welke techniek je moet gebruiken. Ik heb zelf ook meerdere soorten tape gehad, die je niet bij zomaar elke drogist kunt kopen, maar bij de apotheek op recept van de dokter.
Misschien heb je PFPS. Dit komt vaak voor, vooral bij meisjes in de groei. Ik heb er zelf ook veel last van (al twee jaar) en het duurt waarschijnlijk tot ik ben uitgegroeid. Ik ga niet zo vaak erdoorheen, maar heb wel altijd pijn met springen.
Ook bij fietsen traplopen etc.
Vaak kan de fysiotherapeut je wel verder helpen en is het trainen van je bovenbeenspieren ook belangrijk. Tapen kan ook helpen. Bij mij niet zo veel, maar bij de meeste mensen wel!
Ik hoop dat het snel overgaat!

Toegevoegd na 2 minuten:
Het kan misschien ook een Jumpers Knee zijn. Hier weet ik verder niet echt veel vanaf, maar wel dat dat komt door overbelasting.
Het kan natuurlijk ook iets heel anders zijn, dus een bezoekje aan de huisarts of fysio lijkt me geen kwaad kunnen.