Klopt het dat je van bètablokkers tegen Migraine kan afvallen? Mijn arts vertelde dat.

Het is niet dat ik het daarvoor wil gebruiken, maar dat is de reden waarom ik het juist niet krijg, omdat ik niet meer mag afvallen, desondanks zware migraine heb.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
16.8K

Het beste antwoord

Misschien hangt het er vanaf over welke bétablokker je arts het precies had. Ik neem al jaren bétablokkers en ben er nooit door afgevallen. Ook vind ik nergens op internet dat bijverschijnsel.

Wellicht heeft je arts nog andere redenen om het niet voor te schrijven o.a. omdat bétablokkers ook een bloedsuikerdaling en bloeddrukverlaging kunnen teweegbrengen. En dat is in jouw geval waarschijnlijk niet gunstig.

Spreek er nog eens over met je huisarts of ga eens naar een andere arts. Je moet op één of andere manier toch geholpen worden met je zware migraine aanvallen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

bij het gebruik van beta blokkers zal het niet zo snel gaan met afvallen, het gaat wat langer duren.
gebruik ook betablokkers en ben toch bijna 10 kilo afgevallen, dus maak je maar geen zorgen , het gaat iets minder snel, maar dat geeft niet.
Volgens dit forum kan je wel degelijk afvallen:

http://www.eenkiloperweek.nl/index.php?id=101740&page=forum&subpage=viewMessage
fremar
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Fremar, ik ben gewoonlijk de laatste om kritiek te geven op een antwoord, maar hier klopt iets niet.
Vraagstelster heeft helemaal geen probleem met dieet en bétablokkers! Ze màg niet meer afvallen, daarom wil haar arts het niet voorschrijven. Door jouw antwoord zakt de moed haar nu waarschijnlijk in de schoenen. Lees de vraag nog eens goed :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Min is trouwens niet van mij, er zullen nog andere mensen vinden dat dit niet klopt.
Er zijn enkele betablokkers (3e generatie, bijv. Nebivolol) die wel enig gewichtsverlies kunnen geven, bij mannen eerder/meer dan bij vrouwen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Van betablokkers kom eerder bij in gewicht dan dat je ervan afvalt. Dit komt simpel gezegd doordat betablokkers alles in je lichaam iets langzamer laat werken, dus ook je stofwisseling. Maar dit zijn geen kilo's hoor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb jarenlang betablokkers gehad voor de migraine maar niet erdoor afgevallen. had trouwens nog steeds migraine ermee maar had ze ook voor de bloeddruk.
wat ik nu heb gekregen voor mijn bloeddruk EN migraine is een ander bloeddruk medicijn en heet candesartan,is vrij nieuw in gebruik voor of eigenlijk tegen migraine en echt het werkt super,ik had heel hevige migraineaanvallen en heel vaak en nu al 3 maanden geen aanval gehad en je valt er niet van af!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mijn moeder heeft hele erge migraine en alles al geprobeert ik weet neit wat ze nu slikt maar waarschijnlijk heeft ze betablokkers ook wel geprobeert en ze is daar echt niet van afgevallen gewoon onzin om je dat aan te smeren