Wie heeft allerlei praktische tips om me te behelpen na een operatie aan de rechterschouder en alles met de linkerhand moet doen gedurende zes weken?

Aankleden met 1 hand. dagelijkse dingen. praktische tips.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7K

Het beste antwoord

een plankje met een spijker om bijvoorbeeld aardappels op te prikken en te schillen.
zorg dat sloten van deuren goed gesmeerd zijn, vaak moet je met 1 hand de deur aantrekken om vervolgens met de andere de sleutel om te draaien.
zorg er voor dat je genoeg kleding en schoenen hebt zonder lastige sluitingen.
vertel buren en kennissen, wat je hebt zodat ze weten dat je eens langskomt om bijvoorbeeld een pot los te draaien.
het is zoviso handig om eens per dag iemand langs te laten komen, voor de echt lastige dingen.
verder raad ik je aan het te nemen zoals het is, relax en accepteer dat het de komende tijd niet allemaal vlekkeloos gaat verlopen.
1troost het gaat weer over, en wie weet schuilt er een echte links poot in je!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Daarvoor ga je naar een ergotherapeut.

Zoals deze:
http://www.ergotherapie-vanbakel.nl/

Via deze site vind je er een bij jou in de buurt.

http://www.ergotherapie.nl/default.php?page=455
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je haar wassen kan best een groot probleem worden. Als je het met een normale hoeveelheid shapoo wast, maar dan met één hand, wordt het toch altijd minder schoon als met twee handen. Je kan je haar gewoon twee keer achter elkaar wassen, dan wordt het net zo schoon.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
:-)
Voor het dichtknopen van kleding: mannen em vrouwen kleding sluiten andersom. Dit kan heel veel schelen.

(laat) een stuk klittenband in de sluiting van je blouse naaien. Dan gaat hij makkelijker open en dicht.

Bovenkleding aantrekken gaat het makkelijkst met de geopereerde arm eerst. Uitkleden gaat andersom.

Eet rijst, spaghetti, etc. Uit een kom. Dan krijg je het makkelijker op je vork/lepel.

Als laatste: biertjes hoef je niet in te schenken en een mckroket past in 1 hand ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zorg dat je zoveel mogelijk voorbereidingen treft,maak alvast een groot aantal maaltijden klaar die je in de magnetron kunt opwarmen,vraag ook aan mensen of je mag komen eten.
Leg makkelijke kleding klaar,T-shirts of dingen die niet geknoopt hoeven te worden,makkelijke instappers.
Je zult versteld staan hoe snel je je zelf kunt redden met een hand.Schroom verder niet om hulp te vragen,soms zal het niet anders kunnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mijn schoonmoeder zat pas in het gips met haar arm en heeft veel gebruik gemaakt van een boodschappenmandje om je bord mee te krijgen naar de tafel en zo. ook voor de koffie kan en kopjes enzo... verder merk je zelf dan pas hoe vaak je je arm gebruikt. haren wassen is een probleem je moet echt hulp vragen van iemand anders zeker de eerste dagen.