Ik hoor gesuis in mijn linkeroor en soms piept het. Wat is dat?

Ik.heb al zeker 1 week een suis en piep in me linkeroor, ik ben wel 3 weken verkouden geweest Maar dat is al bijna over,en de piep blijft. De dokter zei dat ik is ortivin neusspray moet gaan gebruiken maar dit helpt ook niet. Weet iemand mischien wat dit kan zijn ik.maak me wel zorgen . Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.3K
fremar
3 jaar geleden
ga eens terug naar uw dokter
AnnBoo8146
3 jaar geleden
De neusspray mag je maximaal een week gebruiken en je geeft aan dat je dat deze week om is, maar dat het oorsuizen nog niet weg is.
Dan kan je het beste een afspraak maken met je huisarts. Hij/zij kan bekijken of er een verdere behandeling nodig is.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Als je een piep in je oren krijgt kan een oorzaak zijn van te harde muziek

Antwoorden (1)

Het is mogelijk om door een verkoudheid last van oorsuizen te krijgen. Dit vaak in combinatie met een ‘verstopt’ gevoel, en komt door een verlaagde druk in het binnenoor door vochtopstapeling. Deze vorm van oorsuizen verdwijnt vanzelf, als de verkoudheid over is. Hopelijk zijn de klachten dus binnenkort verdwenen.

Een bekende oorzaak van oorsuizen ('tinnitus') is overigens te hard geluid. Dit kan muziek zijn, maar ook op de werkplek kun je worden blootgesteld aan harde geluiden. Steeds meer jongeren onder de 30 jaar krijgen te maken met tinnitus. Veelal onnodig, want goede gehoorbescherming kan dit voorkomen.
Andere bekende oorzaken van oorsuizen vind je hier:
https://www.beterhoren.nl/ooraandoeningen/wat-is-tinnitus/oorzaken-oorsuizen
SimonV