Hoe behandel je pukkel wondjes boven op je hoofd ?

Ik heb regelmatig zere pukkels die op acne of puistjes lijken boven op me hoofd en als ik onrustig ben en zit voor me laptop dan krab ik ze kan er lastig mee stoppen daarna is het onrust weg alleen nu voel ik de wondjes prikken, heb een "vergulde hand stick" erop gestipt maar ik wil van het probleem af..

Toegevoegd na 46 seconden:
Ik kan ze niet zien maar voelt als een pukkel.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3K

Antwoorden (4)

Als je niet zeker weet of het puistjes zijn, dan zou ik even naar de huisarts gaan. Gewoon, om zeker te zijn dat het niks ergs is ( wat waarschijnlijk wel zo zal zijn ).

Als het enkel puistjes zijn kun je die het vest verhelpen door je huid goed schoon te houden en gezond te eten ( veel vitamines!)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een diagnose kunnen we hier niet geven.
Het kan acne zijn, puistjes. Of misschien gewoon gerstekorrel.
Het kan ook een vorm van eczeem zijn, maar daar zijn er veel van, dus daarvoor moet je naar de dokter.

Jouw probleem lijkt vooralsnog vooral het krabben.
En het is heel belangrijk om die wondjes niet steeds kapot te krabben!
Tips voor wie problemen door krabben wil vermijden:
•Jeukt het erg, zoek dan afleiding, probeer je op iets anders te concentreren.
•Als het echt niet anders kan, krab dan met een laagje kleding ertussen. Probeer krabben te vervangen door zachtjes op de huid te kloppen, met de vingertoppen te drukken of licht te knijpen.
•Houd voor de zekerheid de nagels kort en schoon, om infectiegevaar te vermijden als de drang om toch te krabben te groot wordt.
•Voorkom krabben in de nacht: gebruik katoenen handschoenen
•Kies voor iets beters dan krabben: verkoel de huid of smeer de huid in.
Dus een ijsklontje er op of vette crème.

Kijk bij Remedies voor meer tips. Op deze site bijvoorbeeld.
http://www.apotheek.nl/Thema_s/Thema_s/Jeuk.aspx?mId=10702&rId=39
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het word lastig om af te leren maar zo gaat het nooit over
Ik zou je adviseren om naar je huisarts te gaan, om deze een diagnose te laten stellen en je een middel te geven dat helpt tegen deze vervelende kwaal.
Wil je dat niet, of je doet dit om wat voor reden dan ook liever niet, dan kun je proberen dit te behandelen met Sudocreme, smeer dit 's avonds op de huid waar de plekjes zitten, dit werkt jeukstillend, ontsmettend en gaat ontstekingen tegen. Overdag kun je dit ook gebruiken, maar dan heb je wel een witte waas over je huid, waar je gesmeerd hebt liggen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hallo, naar de huisarts wil ik wel gaan. Ik dacht dat Sudocreme alleen voor schrale huid was
maar ik heb creme maar ik ga het vanavond eens proberen. Bedankt!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Naar je huisarts gaan is het beste wat je kan doen, deze kan je vertellen wat je waarschijnlijk mankeert, voor ons is het gissen, omdat wij je huid niet zien. Sudocreme is een middel dat je vrijwel voor ieder huidprobleem in kunt zetten. Google er eens op, het is een wondermiddel. Hou het wel een paar dagen vol, in 1 keer werkt niets voldoende, het heeft tijd nodig om je huid te herstellen.
Succes.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
sudocreme in je haar? dat krijg je er niet echt makkelijk meer uit...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Inderdaad, het is best vettig spul
rozemarijn haarlotion en shampoo wil nog wel eens helpen (weleda en urtekram) of behandelen met een mengsel van etherische olie van rozemarijn of lavendel, een beetje medicinale alcohol en water.
en natuurlijk niet krabben! succes