Snotverkouden

Ik ben snot verkouden, maar waar komt al dat snot toch verdaan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is een weekje of twee terug al gevraagd. Kijk eerst eens in de zoekmachine voor je een vraag voor de zoveelste keer stelt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor deze super reactie. Mijn vraag kon ik niet vinden nee. Ik wou weten waar de snot elke keer vandaan komt omdat soms 2x in min nies.

Het beste antwoord

Dat word geproduceerd door de slijmvliezen in je nu,door dat deze door het virus overprikkeld raken,reageren zij met een overvloed aan slijm.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Van de slijmvliezen in je neus en keel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toevoeging op eerste antwoord: je lichaam maakt dat snot aan om de bacterieën uit je neus te krijgen. Het is dus heel nuttig.
Hetzelfde geldt voor niezen: daarmee slinger je de bacteriën naar buiten. Is dus beter om een nies niet in te houden zoals sommige mensen doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
PS: de uitdrukking is 'snipverkouden'.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik nies elk minuut! Om er hoofdpijn van te krijgen:s