Wat doe je het best bij een allergie op een depdorant , tegen de jeuk?

Ik heb allergische reactie op deo, nr dermatoloog geweest zalfje gekregen , uitslag en jeuk word nog erger , wat nu doen ( buiten stoppen met gebruik deo en die creme)? Ik verga van de jeuk

4.3K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
vreselijk om jeuk onder je oksels te hebben. Heb ik ooit ook gehad van een deo. Heel goed schoon houden. Een dagje sauna doet wonderen. Alle troep zweet je uit, en je hebt geen schurende en kleffe kleding aan.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Draag katoenen kleding die niet strak zit en gebruik een vette koelzalf.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bel de huisartsenpost, zeker als je nog niet weet op welke stof je reageert. Om iets tegen de jeuk te kunnen doen, moet je weten wat die jeuk heeft veroorzaakt. Buiten dat is het belangrijk te weten of het middel samen gaat met de zalf die de dermatoloog je heeft voorgeschreven. Ik verwacht dat je een antihistamine voorgeschreven krijgt, maar het kan ook iets totaal anders zijn. Bij sommige middelen is het normaal dat het in eerste instantie de klacht lijkt te verergeren, voordat je verbetering merkt, ook om deze reden is het van belang de arts te raadplegen of stoppen met de zalf een goed idee is. Tot je een definitieve oplossing hebt, kun je een coldpack gebruiken tegen de jeuk, als je die niet hebt maak je er 2. Neem hiervoor 2 zakjes gevuld met dikke vloeistof (vla bijvoorbeeld) of iets anders dat zich kan vormen naar de oksels, leg of haal het uit de koelkast, als het zakje koud is leg je dit tegen je oksel (bevroren kan ook, maar zorg dan er iets tussen de huid en het zakje zit, een t-shirt bijvoorbeeld), leg direct 2 nieuwe zakjes in de koelkast om te kunnen wisselen als het eerste zakje niet koud meer is. De kou stilt de jeuk.
tinus1969
8 jaar geleden
Wat voor zalf heb je gekregen? Hheb je ook een antihistaminicum gekregen?
doralien
8 jaar geleden
Gek genoeg een zalf tegen schimmel???

Het beste antwoord

Terug naar de dermatoloog. Het kan zijn dat je nog iets anders nodig hebt. Soms worden er ook medicijnen voorgeschreven die je tijdelijk kunt slikken om de allergische reactie wat extra tegen te gaan. Misschien reageert de allergie ook niet helemaal op de crème die je gekregen hebt.
De dermatoloog kan je ook vertellen in welk tijdsbestek de crème zou moeten gaan werken.
Probeer in de tussentijd niet te krabben! Dat maakt het alleen maar erger. Probeer evt. een steriel gaasje over je oksel te plakken met huidvriendelijke tape. Zo blijft de crème op zijn plaats. Lucht geven aan de huid is ook belangrijk dus draag los zittende kleding.
Stel dat je niet naar de dermatoloog kan (om wat voor reden dan ook) ga dan in ieder geval even langs de huisarts.
Beterschap!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als je jeuk krijgt na het gebruik van deodorant probeer dan een deodorant zonder parfum of in ieder geval één voor de gevoelige huid. Je zou kunnen proberen: Nivea deodorant Calm & care. Deze deodorant is bedoeld voor na het scheren. Oftewel: voor de gevoelige huid. Als je liever een sterkere deodorant gebruikt, gebruik die dan afwisselend met de lichtere deodorant. Dan krijg je er mogelijk geen last van. Het is echt even uitproberen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Schimmel in de huidplooien komt vaak voor, denk aan de liezen, de oksels, onder de borsten. Veel cremes/zalven tegen schimmel hebben als bijwerking kortstondig meer jeuk, dit moet snel verdwijnen, als de jeuk langer aanhoudt is stoppen met dit middel de enige oplossing, neem wel contact op met arts, er moet dan wel een andere oplossing gezocht worden om de schimmelinfectie op te lossen.
Door het gebruik van deodorant kan de jeuk of pijn toenemen, dit omdat de huid beschadigd is, het is daarom aan te raden totdat dit hersteld is geen deodorant te gebruiken. Lees dit eens:
http://www.dokterdokter.nl/aandoening/smetten-van-de-huid/
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
doralien
8 jaar geleden
Crea, heel hartelijk dank vr je antwoord , maar ik heb geen schimmel , het is een allergische reactie waar de dermatoloog een zalf heeft vr voorgeschreven die ik moest laten maken . Daar zat wel iets in tegen schimmel , bij navraag bij de apotheek bleek dat veel dermatologen zo n gecombineerde zalven voorschrijven. Deze zalf hielp niet , heb cortisonezalf gekregen en ja , helaas daar heel erg op gereageerd , uitslag , nu heel dik , rood en jeuk jeuk jeuk .....
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dan ben je overgevoelig voor cortison, stoppen met het gebruik hiervan en terug naar de apotheek of arts.
Beterschap!