Hoe krijg ik irritatie na het scheren weg?

Beste goedevragers,

Ik heb altijd een dag na het scheren last van irritatie op 2 plekjes op mijn nek. Ook met een nieuw scheermesje( ik heb wel eens gehoord dat het mesje te oud is bij irritatie) Ik krijg dan rode bobbeltjes daar. Het blijft voor 1.5 dag en dan gaat het weer weg. Het is niet vreselijk maar het begint wel erg vervelend te worden.
Altijd na het scheren gebruik ik gelijk aftershave balsem en soms spuit ik er ook een luchtje op. Ook gebruik ik soms nivea creme, maar niks helpt echt. Iemand nog goede tips??

Alvast bedankt:)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (5)

Volgens mij is de irritatie niet het gevolg van het scheren maar van de aftershave, parfum of creme die je na het scheren erop doet. Probeer eens een tijd lang na het scheren niets op de huid te smeren of te spuiten. Na een week weet je al of het daaraan ligt of niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan goed zijn dat je gewoon een gevoelige huid hebt. Probeer in dat geval met haarrichting mee te scheren! Kan een hoop irritatie voorkomen. Neem aan dat je wel scheerschuim gebruikt?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb er soms ook last van. In ieder geval op die plekken waar het geïriteerd is met de haarrichting mee scheren. Wat ook wel redelijk helpt is even goed warm water op je huid doen, dit zet je pooriën open waardoor de haartje beter meewerken. Ik scheer zelf ook wel eens zijwaards, krijg je ook een glad effect maar minder vervelend voor je huid. Mocht dit allemaal niet helpen stel ik voor dat je gewoon je baard laat staan! ;)
verpulver een aspirine (geen paracetamol), en vermeng die met de nivea.
je zal geen rode bobbeltjes meer zien.
Rieneke1
12 jaar geleden
een goede doushe helpt bij mij
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Weleens scheerolie geprobeerd? :)

Klein flesje bij de drogist, speciaal voor mannen.

Succes en lekker glad!