Wat is een goed schoenenmerk die goed is voor ondersteuning van de rug en voeten?

Het gaat om mijn vriend van 33. Die herstellende is van een hernia. Hij loopt voor zijn werk veel, en we gaan morgen op stap voor goede schoenen. Heeft iemand een idee welk merk we in elk geval naar moeten uitkijken? En misschien weten jullie ook wel in welke winkels deze merken te koop zijn. Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
32.1K

Antwoorden (10)

Ecco is een kwalitatief goed merk met stevige modieuse schoenen. Ze hebben een stevige zool en goede pasvorm.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het meest verstandige is gewoon steunzolen aan laten aanmeten.
Elke schoen is anders, en ook merken zeggen daarover niets.

bijkomend voordeel is dat hij elke schoen hij kan dragen. dus je kan zoeken naar schoenen die hij echt leuk vind.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helemaal mee eens, daar kan geen schoenenmerk tegenop!+
Wolky schoenen zijn hier goed voor. Deze worden ook veel verkocht aan mensen die in de zorg werken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankje!
Mephisto is een goed merk. Tevens: Van Lier, Durea, Clarks, Rieker. In elke grotere plaats is wel een betere schoenwinkel te vinden waar ze diverse van die geschikte voetsteunen verkopen.
Amadea
12 jaar geleden
MBT schoenen, vallen onder de noemer gezondheidsschoenen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Echt charmant vind ik ze persoonlijk niet maar van de Nike Air Max hoor ik alleen maar positieve berichten.
Bij verschillende sportwinkels te koop.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is natuurlijk per persoon verschillend.
Wat de ene persoon geweldig vind: vind een ander totaal niet lopen.
Je kunt het best even de voeten op laten meten.
Dan weet je in ieder geval de juiste maat, maar wat veel belangrijker is: De juiste breedte maat.
Van daaruit ga je passen.
Als de arts niks heeft gezegd over steunzolen, zou ik daar niet aan beginnen.
Het belangrijkste is dat je een voor jou goed passende schoen heb.
Koop de schoenen ook niet in de ochtend, maar pas tegen de avond, want dan zijn je voeten meestal een beetje opgezet.
Als je ze in de ochtend koop, gaan ze meestal in de loop van de dag knellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Finn Comfort is een zeer goed en ondersteunend merk. Wel zeer prijzig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik koop bij Intersko ze lopen lekker maar soms worden je voeten zwart van dat leer dat hardnekkig is en moeilijk te verwijderen
ze kunnen niets voor je doen als je eenmaal buiten gelopen hebt voor de test
ik draag ze nu met een plasticzak aan als sokken om de voeten schoon te houden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn tip: koop Five Fingers (http://www.fivefingers.nl/), loop er een maand of twee op, en probeer vanaf dan eens op blote voeten te gaan lopen.
Ikzelf loop nu een zo ongeveer een jaar op blote voeten, en het heeft alle (ja, allemaal) rugklachten die ik voorheen had verholpen.

Veel mensen wordt aanbevolen om steunzolen of extra verende, stevige schoenen te nemen. Dit is echter nog slechter dan normale schoenen, omdat het alleen maar de symptomen verhelpt, maar niet de oorzaak van de pijn (als die er is) verhelpt.

De reden dat je eerst Vibram Five Fingers moet kopen, is omdat het een hele nieuwe ervaring zal zijn om op blote voeten te gaan lopen, zeker als je al 33 jaar op schoenen gelopen hebt. De Vibrams zijn erg wijde, en minimalistische schoenen, waardoor je voeten kunnen herstellen van jarenlang opgesloten zitten in de krappe cel genaamd "schoen". Toch zorgen ze voor een protectie tegen glas e.d. op de grond, waardoor je daar geen aandacht aan hoeft te geven, maar je kunt concentreren op het versterken van je enkel en voetspieren en het "uit elkaar halen" van de in elkaar gedrukte botten in je voet (gaat vanzelf).
Tegen de tijd dat je dan echt op blote voeten gaat lopen heb je al wel de sterkte qua spieren en botten die je nodig hebt om te lopen, en kun hoef je alleen maar te concentreren op het uitkijken naar eventuele glasscherven e.d. (komt zelden voor), als je daar eenmaal aan gewend bent gaat dat ook vanzelf. En als je dan gezonde en sterke voeten hebt en ook gewend bent aan het voorzichter zijn dan bij schoenen, zal je vriend, of degenen die dit lezen en overtuigd zijn, merken dat de klachten (als die er zijn) overgaan, en lopen fijner wordt.

Ikzelf ben 15 en had geen rugklachten toen ik besloot om op blote voeten te lopen, ik vond het gewoon fijn en door de verschillende artikelen die ik vond op internet besloot ik het gewoon te doen!

Toegevoegd na 1 minuut:
Sorry voor de tegenstrijdigheid in het begin en eind (bij "ikzelf" zeg ik iets verschillends). Het tweede klopt :)