Hand wordt helemaal rood bij een beetje warmte, hoe komt dit?

foto: http://i53.tinypic.com/30ij9cp.jpg

En dit is echt al een jaar aan de gang.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen idee, ik heb zelf eczeem en daar lijkt dit op het eerste gezicht niet op. Jeukt het ook?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zit niks op, geen klachten, alleen maar rood
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dan lijkt het me geen eczeem eerlijk gezegt... ik zou toch echt naar de dokter gaan.

Antwoorden (1)

Op het eerste gezicht ziet dit eruit als constitutioneel eczeem, ook wel bekend als neurodermitis.

Je kunt het beste even langsgaan bij de huisarts om te laten controleren of het inderdaad constitutioneel eczeem is - je kunt van geen enkele GV-er verwachten dat die aan de hand van één foto een goede diagnose stelt (dus ook dit antwoord is slechts mijn beste gok).

Je huisarts kan je zonodig een zalf voorschrijven.

Voor overige tips met betrekking tot een mogelijke allergie / overgevoeligheid, en tips met betrekking tot douchen, baden en zalf, verwijs ik je naar onderstaande Bron.
Cryofiel
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Idd aan een huisarts vragen, de foto is te onduidelijk om er ook maar iets zinnigs over te zeggen. Iets dat ook al was de foto wel duidelijk niet 100% mogelijk is.
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zit niks op, geen klachten, alleen maar rood