Ik heb een vieze smaak wat kan dit zijn??

Ik heb al een tijd lang een vieze smaak en laat geregeld groen slijm en veel wit slijm los. Heb zelf het idee dat die smaak door een oorontsteking komt dit ik heb gehad kan dit??? Elke keer als ik mijn neus ophaal dan proef ik een vieze smaak. Ben geen roker.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
18.6K
Ritsuka
9 jaar geleden
en wat zei de huisarts?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik wilde hetzelfde vragen ;-) maar ga er van uit dat vs de huisarts nog niet heeft geraadpleegd.
Jammer want wij kunnen alleen maar gissen met het gevolg dat er wellicht hele foute info en adviezen gegeven kunnen worden!

Het beste antwoord

Waarschijnlijk acute of chronische sinusitus. Geelgroen slijm en een vieze geur/smaak in de mond kunnen daarbij optreden. Ook etter (pus) kan hierbij optreden en dat is witgelig.

Sinusitis is een ontsteking van de sinussen. Dat zijn de met lucht gevulde holten links en rechts van de neus. We hebben 4 paar sinussen die in de holtes van de aangezichts- en de schedelbeenderen liggen, aan weerszijden van de neusholtes.

Een sinusitis geneest meestal spontaan na één tot vier weken. Ongeveer 10 % van de patiënten heeft echter aanhoudende klachten.

Antibiotica zijn dus zelden nodig. Ze hebben geen invloed op de klachten of op het herstel.
In volgende omstandigheden zal uw arts mogelijk toch antibiotica voorschrijven:
• wanneer vaststaat dat het om een bacteriële infectie gaat;
• wanneer na 7 à 10 dagen geen verbetering van de symptomen optreedt en de symptomen ernstig zijn.

Wanneer het na 3 maanden nog niet genezen is, of die binnen één jaar meer dan drie keer optreedt, spreekt men van een chronische sinusitis. Een dergelijke chronische ontsteking kan samenhangen met neuspoliepen of een scheefstand van het neustussenschot. Dan kan een operatie nodig zijn.

Toegevoegd na 1 uur:
Het zal in jouw geval in de neus-keelholte zitten want vandaar zakt het de keel/mond in. Als het meer naar voren zit dan komt het de neus uit (zie afbeelding). De relatie met je oorontsteking is plausibel vanwege de buis van Eustachius die daar begint.

Toegevoegd na 1 uur:
Scheefstaand neustussenschot zal het dus zeker niet zijn en wsl ook geen poliep.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Heb een antibiotica kuur gekregen en neusspray. Dit laat zijn werking pas over een twee à drie maand zien.

Andere antwoorden (1)

klinkt als dat er een ontsteking in de bijholten zit. ik heb extreem goede ervaring met praktijk Ling Zhi. Ze zitten in meerdere plaatsen in de randstad.
De dag na de eerste behandeling voel je je moe en heb je lichte verhoging en je mag gedurende de behandelingsperiode totaal geen pittige dingen eten. (dus ook geen mayonaise bijvoorbeeld want daar zit mosterd in).
Het resultaat is echter verbluffend.
succes!

zie de link hieronder