hoe kan ik dit aanpakken?

aan het begin van de vakantie vertelden de dokters mij datik een tumor in mijn knie had zitten, aan het einde van de vakantie, na vele onderzoeken, zeiden ze dat dat beeld er niet bij paste en het zo goed als uitgesloten is dat er een tumor zit.

Mijn knie loopt "vol" als ik hem erg belast of er lang op sta. wanneer ik hem buig loopt hij weer "leeg"
maar nu is geen van beide het geval.
Dit weekend heb ik met een schoolreisje een kwart van heel Trier doorgelopen. nu is mijn knie zoiezo dik en doet het zelfs pijn als je er op duwt (eers kon je er bij wijze van spreke een hamer op gooien en ik zou niks merken) Ik kan hem nauwelijks buigen en ik schiet helemaal in de stress.
Ik heb geen concentratie meer voorn niks en ben doodsbang. Ik zit net op een nieuwe school en kan dat dus niet gebruiken aangezien ik zwaar achterloop met Grieks (ander boek)

Wat moet ik doen???
De dokter bellen heeft geen zin, ze mogen het niet onderzoeken voor november (ze hebben een punctie gedaan, en dan is het vanbinnen zoiezo anders dus dan mogen ze geen foto maken) het ligt niet aan de punctie daar had ik geen last meer van..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Hallo Ezeltje,

Ik weet niet of je goed contact met je huisarts hebt, maar ik zou in elk geval eens met hem praten over je angst en onzekerheid betreffende je knie. Want stress, concentratieproblemen, angsten, alles wat je beschrijft, dat moet je serieus nemen, voordat het helemaal met je op de loop gaat. Wachten tot november lijkt me geen optie, je moet je verhaal kwijt kunnen aan een gesprekspartner met verstand van zaken die je hierin kan steunen. En daar zijn huisartsen onder meer voor!!!
Veel succes en sterkte!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Natuurlijk heeft het zin om de dokter te bellen. Gewoon vertellen wat er aan de hand is en ook dat je bang bent en er gestresst van raakt. Dan kan hij je misschien geruststellen of een aantal dagen rust voorschrijven want je hebt de knie duidelijk overbelast.
Je kan dan ook mooi je Grieks inhalen, je kan vast wel een boek van school of één van de andere leerlingen lenen.
Ik zou pas echt ongerust zijn wanneer je knie zonder enige reden ineens zo zeer doet maar er is wel degelijk een logische oorzaak. Ik zou mezelf in ieder geval voornemen om mijzelf in acht te nemen en niet meer zulke lange wandelingen te doen als je knie nog niet beter is.
Wel gewoon even bellen, die dokter, dan kan hij het even zien.
12 jaar geleden
Ik heb geen idee hoe je hier mee om moet gaan, maar 1 ding weet ik wel. Hij is zwaar overbelast. Normaal zou zo'n wandeling geen probleem moeten zijn, maar in jou geval is dat veel te veel geweest. RUST! Neem rust, doe je knie omhoog (dus je been op een andere stoel, met een kussen er onder, of op bed je been hoger leggen) en leg er desnoods koude compressen op. (maar overleg dat desnoods even met je huisarts, want ik weet niet zeker of dat wel goed is in dit geval).
Heel veel sterkte.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedenk allereerst even dat 'tumor' niets meer of minder betekent dan 'gezwel'. Een gezwel kan legio oorzaken hebben en het zegt dus helemaal niets over goed- of kwaadaardigheid.

Het probleem hier lijkt mij dat er sprake is van miscommunicatie tussen jou en je behandelend arts. Op de een of andere manier heb jij de indruk gekregen dat er iets vreselijks met je aan de hand kan zijn en dat daar veel te lang niets aan gedaan kan of mag worden. Eerlijk gezegd denk ik dat het beeld waarmee jij rondloopt niet klopt en een paar dingen niet goed begrepen hebt of verkeerd interpreteert.

Ik sluit me dus aan bij degenen die jou adviseren om een afspraak, al dan niet telefonisch, met je huisarts of met je behandelend arts te maken. Je moet zo snel mogelijk weten waar je aan toe bent voor je gemoedsrust. Een beetje dokter vindt het de normaalste zaak van de wereld om vragen van patiënten te beantwoorden. Sterker, een arts is wettelijk verplicht om op een begrijpelijke wijze met patiënten te communiceren.

Toegevoegd na 2 minuten:
Voor de volledigheid: ik vind alleen je lichamelijke klachten al ernstig genoeg om actie te ondernemen. Als er sprake is van een vochtophoping in je knie dan lijkt me tenminste het advies op zijn plaats om de boel niet te overbelasten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik zei het verkeerd er is mij duidelijk gezegd dat we te maken hadden met een kwaadaardig gezwel (ja ik weet dat dat een ander woord voor tumor is, dat zeiden ze ook) (met als invulling misschien kanker.) tot het tegendeel was bewezen, ze zeiden dat ze het zagen als kanker, maar aan het eind van de vakantie, na de punctie, zeiden ze zo goed als zeker te weten dat dat het niet was, en nu zit ik dus in de stress omdat het nu pijn doet.
Ze hadden met de punctie littekenweefsel gevonden, verder is de oorzaak niet duidelijk. dat wordt in November met (opnieuw) een MRI-scan onderzocht (dat mag nu nog niet, want dan zie je alleen een beschadiging door de punctie) ik hoopte eerst ook op miscommunicatie, maar toen las ik de brief over.. maar het is dus geen kwaadaardig gezwel. Maar wat het wel is weet ik dus niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
maar nog wel bedankt voor je antwoord en advies!
Ik ben heel blij als mensen meedenken, en je advies geven!
dat waardeer ik zeer.