Vanaf welke leeftijd kun je teelbalkanker krijgen?

Ik had gelezen dat het op je 15e kan zijn en ik zelf ben 16 jaar. Ik vraag me dus nu af, klopt dat. Ik heb namelijk al de laatste tijd last van mijn linker zaadbal. Iemand enig idee?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
4.2K
ronron1212
7 jaar geleden
Last van je bal is niet meteen kanker. Maar je kan het op elke leeftijd krijgen
Ritsuka
7 jaar geleden
Bij zorgen over je lijf kun je de huisarts bellen. Maar een pijntje is niet gelijk kanker hoor.

Antwoorden (1)

Vanaf iedere leeftijd kan men vrijwel iedere kanker krijgen . Zo is mij geïnformeerd geweest en mocht ik helaas zelf ontdekken . ( onze familie heeft vele kankers geërfd ). Een nonkel kreeg het op zijn 16 , heeft nu dus ook maar 1 teelbal meer maar dat wil niet zeggen dat men daarom persé ( als het al het geval zou zijn ) minder zaadproductie of dergelijke klachten kent. Een neef ontwikkelde leukemie op z'n 6 , daarmee doelende : Het kan zeker accurate informatie zijn en ik geloof dat ook gerust . Indien je klachten hebt aan om het even wat en twijfels / vragen / bezorgdheid hebt zou ik je alleen kunnen adviseren zo snel als mogelijk een arts te raadplegen ... Velen doen dit laatste niet gauw in onder andere het soort klacht U beschrijft omwille van het generen maar daar hoeft men zich in principe geen zorgen over te maken , een arts kijkt niet verder dan naar waar hij naar op zoek is en dan nog , hoeveel teelballen en achterwerken zouden die op een dag te zien krijgen ... Veel succes en hopelijk betreft het toch niet het geval . Hiermede hoop ik u van een degelijk antwoord te hebben gediend .