Is een (kijk)Operatie aan de miniscus pijnlijk?

en welke verdoving gebruikt men ervoor?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
meniscus

Antwoorden (5)

dat hangt van de anesthesist af. het zou een plexus kunnen zijn dan verlammen ze je been tijdelijk door een stroomstootje op de zenuw te plaatsen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vaak krijg je dan een ruggenprik,dan voel je vanaf je middel naar beneden niks meer.De operatie daar voel je dan niks van omdat alles verdoofd is.Na de operatie(bij mij) is het wel gevoelig maar dan kan je daar pijnstilling voor nemen.

Weet niet naar welk ziekenhuis je gaat maar tegenwoordig kan je een dvd opname van je kijkoperatie krijgen misschien een leuk iedeetje en tip voor je.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
daar kies jij zelf voor. . plaatselijke verdoving of algehele narcose. . ingreep duurt hooguit een half uurtje en je hebt weinig na pijn. . mits je maar goed alle adviezen opvolgt. . succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De knie van mijn zwager was onherkenbaar dik, hij verging van de pijn, en hij heeft zeker een week met krukken gelopen.
De kijkoperatie was met plaatselijke verdoving.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de operatie is niet pijnlijk, wel bizar!
door de ruggenprik voel je onder je middel niets meer. ruggenprik doet ook geen zeer, je zit voorover gebogen en men prikt in je rug ( Duh!..) dat geeft een warm gevoel in je rug en daarna blijkt ineens dat je benen er nog wel zijn maar niets meer doen. het lijkt in eerste instantie zelfs of er niets gebeurt is want je ziet en voelt je benen nog gewoon tot je gaat liggen. dan heb je de sensatie dat je benen nog zitten maar je ziet ze ineens niet meer, heel raar!..( en wacht maar tot je aan je kruis voelt!...)

de operatie zelf voel je echt niets van en je kan inwendige beelden via de monitor volgen, je been zelf is uit zicht.
er komen twee gaatjes in je knie waar de instrumenten doorgaan en het heeft iets weg van een documentaire van discovery als je ernaar kijkt.

vervolgens komt er een overdreven dik verband omheen en gaat de verdoving uitwerken en het gekke daaraan is dat dat begint bij je tenen en eindigd bij je middel!

ikzelf wilde geen pijnstillers omdat ik vond dat het reuze meeviel maar bestoot bij de lift toch maar twee ibuprofen te nemen. het is vervelend, niet vreselijk.
het meest irritante vond ik dat ik opnieuw moest leren lopen omdat ik mijn " ritme" kwijt was