mijn spieren in mijn nek zitten hellemaal vast wat kan ik hier het beste aan doen ?

mijn nek spieren zitten hellemaal vast (door veel ,hard en lang werken )
het gaat vooral om de rechter helft van mijn schouders en nek (lopen met zware dienbladen )
ik had hier niet zoveel last van maar sinds ik vrij heb en weer wat rust kon nemen zit t vast
ik heb al een hete douche genomen
en mezelf een beetje proberen te masseren (wat niet echt lukt )
heeft iemand meer tips om mijn spieren weer los te krijgen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.2K

Het beste antwoord

Ik denk dat er iemand ander bij moet gaan halen.
Een goede masseur, leert je weer wat ontspannen is. En het ontspannen van spieren kan je ook met je gedachten bereiken. Maar daar is goede oefening voor nodig, veel geduld en vooral ook eens ervaren hebben wat werkelijke ontspanning nu eigenlijk is.
Dat laatste zijn we vaak vergeten, omdat de spanning al zo lang in onze lijf vastzitten. Het is al meer 'normaal' geworden.

Ook kan je leren om beter met stress om te gaan en de relatie te leren voelen tussen stress en spierspanningen.

In eerste instantie kan je eens een paar keer naar de masseur toe gaan. Ook shiatsumassage is erg goed.
Ook van een fysio, mensendieck kan je veel leren over je lijf.

Met mediteren, TaiChi en QiGong kan je veel leren over je lijf EN geest.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Als het aanhoud, kun je beter naar de fysio gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou iemand anders je stevig laten masseren. Je schreef al dat het zelf niet echt lukte.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inwrijven met tijgerbalsem of Po-Ho-olie en dan een warme sjaal erom.
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Ik gebruik balsem otot geliga, deze is nog warmer dan tijgerbalsem, werkt perfect als je spieren vast zitten.
http://shop.waroeng.nl/olie-balsam/balsam-otot-geliga
Het beste is natuurlijk een goede massage,maar je kunt ook Reflex spray aanschaffen,dit wordt ook in de sportwereld gebruikt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
warme handdoek of pakking op pijnlijke plek leggen,en rekoefeningen doen.
Dit doe door je rechter arm naar onder te strekken,en je hoofd zijwaarts naar links.
Dan zachtjes kleine draai bewegingen met je arm,en rustig met hoofd draaien.
Die plek even beetje warm houden met omslagdoek of sjaal.
Zeker als je warme douche hebt genomen zorg er dan er na voor ,dat het niet te snel weer afkoelt.

Toegevoegd na 55 minuten:
wat ook goed helpt is,met een flesje van 500ml gevuld,wat zwaaien in gebogen houding,dus arm naar onder laten hangen,en daarna rondjes draaien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Warmte op de pijnlijke plek dmv een warmte lamp of kompressen,paracetamol en op geleide van de pijn voorzichtig in beweging blijven.
Misschien ook even professioneel naar je werkhouding laten kijken,overleg met je bedrijfsarts anders blijven je klachten aanhouden en/of terug komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
waarschijnlijk heb je knobbeltjes in je nek gekregen dit zijn kleine knoopjes in je spieren je kunt deze ook voelen draai wat met je hoofd en gebruik vooral warme dingen zoals een kruik ofzo en vraag iemand die een beetje kan maseren lekker hard en ruw de knoopjes eruit te masseren dit kan even pijn doen maar dan heb je er daarna geen last meer van