Is het normaal als je onderribben ongelijk zijn?

De linker kant lijkt net of er 1tje mist ze zijn niet gelijk:S? is dat normaal of ,

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.8K

Antwoorden (1)

lijkt dit zo of IS dit zo?

het kan zo lijken omdat de onderste (zwevende) ribben veel flexibeler zijn dan de vaste ribben. als je scheef zit/staat kan het dus lijken of je wat mist, maar dit hoeft natuurlijk niet zo te zijn.

er zijn mensen met minder ribben dan doorsnee is, dit komt af en toe voor, maar zou het eerst aan je huisarts vragen voor je je druk loopt te maken om iets wat helemaal niet zo is.

als het werkelijk zo is (vastgesteld door arts) dan is het niet 'normaal' in de zin van 'de meeste mensen hebben meer/gelijke ribben

bij mij zijn ze niet gelijk maar dit komt door scoliose. (geen enkele spare rib aan mijn lijf klopt met wat normaal hoort te zijn eigenlijk)