Ik heb een bobbeltje op een van mijn teelballen, is dit gevaarlijk?

Ik heb ooit ergens gelezen dat je zeker 1x per maand je teelballen moet checken om te weten dat je geen kanker hebt enz. Nu zat ik dat te doen en er zit een bobbeltje op een van mijn teelballen. Het is redelijk groot voor een bultje. Duidepijk te voelen. Is dit ernstig? Ik ben 12

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Als hij echt op je bal zelf zit (dus door de huid door voelbaar) en hij groeit even naar de huisarts gaan.
Zit hij op je balzak, is het waarschijnlijk een talgkliertje. Als hij groeit ook even naar de huisarts gaan.

Ik denk dat het een talgklier is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ga gewoon even langs de huisarts. Hij checkt het en vertelt je waarschijnlijk direct wat het is. Kan bijv. een ontsteking zijn van je bijbal.( om maar een dwarsstraat te noemen )

Maak je niet meteen zorgen, leg het naast je neer en vraag het morgen aan je huisarts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb dat zelf ook. Waarschijnlijk is dit een talgkliertje of een kieste die kunnen niet heel veel kwaad. Maar ik zou er voor de zekerheid mee naar de huisarts gaan. Dan verwijst hij je waarschijnlijk door naar het ziekenhuis voor een ego. Dit duurt heel kort en is pijnloos. Hierdoor weet je we'll zeker wat het is. Bij mij was dat een hele opluchting.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet het inderdaad even laten checken bij de huisarts, maar niet meteen het ergste denken. Mijn man had dat ook en het bleek een spatader te zijn, onschuldig dus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan zijn dat het een ontstoken haarzakje is,maar dat is hier moeilijk te beoordelen.Het is zowiezo verstandig om bij ongerustheid je Huisarts te consulteren.Zeker met deze klachten.
Ik vind het wel heel verstandig van je dat je regelmatig controleert!!!!