ik heb net ondermijn regenboogvlies een bruine vlek , zelfde kleur als mijn oogkleur. het lijkt net of het is gelekt?

Ik heb heb bruine ogen en net onder mijn regenboogvlies. Dus op mijn oog wit zitten lichtbruine vlekken.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.3K

Antwoorden (2)

Ik kan je foto niet zo goed beoordelen, maar na mijn studieboek er even op nageslagen te hebben, vermoed ik dat het een vrij onschuldig iets is dat wel vaker voorkomt, namelijk een kleine ophoping van eiwitten.

Als je er verder geen enkele klacht bij hebt is er geen reden tot paniek dus, maar het is altijd raadzaam om hiermee naar je huis- of oogarts te gaan. Even laten nakijken kan nooit kwaad.

Toegevoegd na 1 minuut:
Het zit maar aan een oog, neem ik aan?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou er even goed naar laten kijken door een arts/oogarts. De foto is wat onduidelijk, maar het zou een opeenhoping kunnen zijn van witte bloedcellen. In vlekjes heet dit 'descemetstippen' en als er een heel laagje ligt heet dit hypopyon en zou kunnen passen bij een voorste oogkamer-ontsteking (uveitis). In de bronvermelding staat wat afbeeldingen van een uveitis.