Welk type paracetamol werkt het beste tegen verkoudheid en koorts?

Ik heb paracetamol met coffeïne, dit werkt beter tegen pijn, maar werkt het ook beter tegen verkoudheid/ koorts?
Ze kosten 4 keer zoveel dan paracetamol zonder coffeine!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4K

Het beste antwoord

Paracetamol werkt koortsverlagend. De aanwezigheid van coffeïne heeft daar geen invloed op. Wel werkt coffeïne opwekkend, dus misschien voel je je met coffëïne iets minder duf. Maar als je daar geen last van hebt, kun je prime de goedkoopste soort paracetamol nemen.
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

De werking is hetzelfde, het verschil is dat je van de één slaperig kunt worden en die met coffeine houd je wakker.

Toegevoegd na 3 minuten:
De cafeïne versterkt daarnaast het pijnstillende effect van de stof paracetamol.
Maar het maakt dus geen verschil voor koorts of verkoudheid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
paracetamol werkt pijnstillend en koortsverlagend, de cofeine versterkt de werking van paracetamol, tegen de verkoudheid werkt paracetamol niet, daar zul je dus andere maatregelen tegen moeten nemen, ik heb goede ervaringen met cinuforce van dr Vogel en met Kaloba
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat echt uitstekend werkt tegen verkoudheid is "Hot-Coldrex". Dit is een doosje met sachets die je moet oplossen in heet water en dan is het een lekkere citrusdrank ondanks het feit dat er Paracetamol inzit. Kleine slokjes nemen en zo heet mogelijk drinken.
Het helpt echt heel snel en smaakt best lekker.
Veel beter dan opgeloste paracetamol tabletten in water!
Eén zakje bevat 500 mg. Paracetamol en 30 mg. ascorbinezuur (Vitamine C). De hulpstoffen zijn;natriuncitraat en sucrose. Speciaal werkzaam bij griep en verkoudheid. Het is niet geschikt voor kinderen !

Toegevoegd na 1 minuut:
Corr; natriumcitraat.
amc
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heb ik ook prima ervaringen mee : heeft me al enige keren door een zware verkoudheid gezeuld, zodat ik toch kon blijven werken (zolang ik maar een mega-doos tissues had...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is gewoon paracetamol en vit. C met een smaakje. Het is dus niet beter dan een paracetamoltablet van 500 mg met een vit. C pilletje. Misschien vind je het lekkerder innemen, en heb je daar die dure prijs voor over.
Dat mag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heet drinken helpt ook lekker voor keel kanker 70% meer kans op keel kanker dan dus ik raad het af.
Je kan ook paracetamol met codeïne gebruiken, maar die kan je volgens mij alleen op recept krijgen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verkoudheid is een virus die je ademhalingswegen besmet. Je kunt er vervelende klachten bij krijgen zoals verstopte neus, hoofd- oor- en keelpijn, voorhoofdholte ontstekingen en koorts.

Paracetamol, welke maakt niet uit, werkt tijdelijk koortsverlagend, zodat je je wat beter voelt.
Alleen werkt die met coffeine opwekkend, dus niet voor het slapen gaan innemen, Vaak is 's avonds de koorts weer terug.

Medicijnen kunnen de symptomen wel verlichten, niet de ziekte versnellen, je moet het gewoon uitzieken.

Wel oppassen met kleine kinderen. Ga daarmee naar de huisarts als ze 38+ koorts hebben. Evenals een volwassen die min. 5 dagen 38+ koorts hebben.

http://www.kring-apotheek.nl/zz/zz40.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
38+? Ik mag toch niet hopen dat je iedereen daarmee echt naar de huisarts verwijst. Over een halve graad verhoging gedurende een paar dagen hoef je je echt niet druk te maken, ook niet als het kinderen betreft. Op zich zegt koorts beneden de 40 graden zo goed als niets. Andere symptomen zijn veel belangrijker om te duidden wat er aan de hand is en de ernst ervan, weliswaar in combinatie met de lichaamstemperatuur.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Staat uitgebreid in de link.
Alleen als het lang aanhoudt.
Maar ik vind wel dat je met kinderen wat moet oppassen, vooral als het nog baby's zijn.
Ik ben maar wat aan de voorzichtige kant, terwijl ikzelf ook niet zo snel naar de dokter ren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb die tekst eens goed gelezen. Bij kleintjes moet je zeker alert zijn op uitdroging en oorpijn is absoluut een alarmsignaal. Als ze een paar dagen koorts hebben, voldoende drinken en voldoende natte luiers en verder geen symptomen hebben dan misschien wat snotterigheid is er doorgaans echt niets bijzonders aan de hand. Aan de andere kant vind ik dat ouders bij ongerustheid altijd de huisarts moeten mogen bellen. Om de grens rigide bij 38 te leggen vind ik koudwatervrees, indekken en aanzetten tot overbelasting van de huisarts. Ouders kennen hun kind en mogen best op zowel hun intuïtie als hun nuchtere verstand afgaan. Laten jij en ik het goede voorbeeld geven. :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank voor de aanvulling Kees.
Ik had de link toegevoegd en de tekst daaruit zeer kort samengevat met de bedoeling dat de vraagsteller en anderen die zelf kunnen lezen en naar eigen inzicht kunnen toepassen. Ik had beter kunnen schrijven 38 a 39 graden., want zo strikt licht de grens natuurlijk ook niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helemaal met je eens. Gezondheidszorg maakt gebruik van een aantal exacte vakken maar is er zelf geen. In de praktijk komt het neer op heel veel gevoel, nuchter verstand en een beetje meten-is-weten. Dat moet je vervolgens binnen een aantal gezondheidswetenschappelijk verantwoorde criteria proberen te formuleren. Ga er maar aanstaan... Maar dat is ook wel weer boeiend. :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik zie ineens licht staan........ stom! =ligt Dan zijn we het toch eens! ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
! Ergens toch een mooie beeldspraak. :-)
Paracetamol met Cafeïne werkt niet beter of minder goed bij griep en verkoudheidsklachten.Je onderdrukt alleen de klachten zoals koorts en pijn maar je knapt er niet sneller van op.Griep en ook verkoudheid zijn virusinfecties die vanzelf over moeten gaan dat is niet met medicijnen te beïnvloedten.
Cafeïne beïnvloedt de werking van de werkzame stof in paracetamol maar verder voegt het niks toe.