Welke (yoga) oefeningen die goed zijn voor je rug en/of knieën?

Ik ben een jongen van (bijna) 15 en mijn rug doet bijna altijd pijn, vooral mijn onder rug. Ik ben niet echt lenig. Als ik bijvoorbeeld 1 minuut op mijn knieën zit doen mijn knieën erg veel pijn.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Het is toch niet gewoon dat een jongen van jouw leeftijd bijna altijd rugpijn heeft dus eerlijk gezegd lijkt het me beter om eerst eens naar een dokter te gaan om de oorzaak van je rugpijn te onderzoeken.
Misschien stuurt hij/zij je door naar een manueel/fysiotherapeut en die kunnen je behandelen en je gerichte oefeningen opgeven waardoor je rug verbetert. Wanneer je niet weet waarom je rugpijn hebt kunnen bepaalde oefeningen het juist nog verergeren.
Later is het dan is het misschien mogelijk om met algemenere (yoga) oefeningen te beginnen.
Beterschap.
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je kunt TaiChi gaan beoefenen. Als je eenmaal ook een vorm hebt geleerd, kan je die ook thuis beoefenen.
Maar TaiChi is erg goed om je lichaam te leren kennen en hoe je op een goede manier moet bewegen.