ben ik verslaafd aan wiet

Ik blowde elke dag en kan niet meer slapen als ik niet geblowd heb ben ik dan verslaafd

Toegevoegd na 3 minuten:
En ben 15 is dat erg

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (4)

Ja je bent verslaafd.

Toegevoegd na 5 minuten:
Ja dat is erg ik zou maar hulp gaan zoeken.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is vooral erg omdat je hersens hieronder kunnen lijden.
Als 15-jarige zijn je hersens immers nog in volle ontwikkeling en wiet (geloof het of niet) is niet gezond voor je kop. In Engeland zijn er zelfs mensen doodgedaan aan de gevolgen van wiet. En dat terwijl men voordien dacht dat wiet roken "onschadelijk" was.
Als je niet meer zonder wiet kunt, dan ben je verslaafd.

Kenmerken van verslaaft zijn:
- Sterk verlangen naar het desbetreffende middel,
- Het gebruik van het middel is overheersend in het leefpatroon,
- Er is sprake van tolerantie ten aanzien van het middel (steeds meer moeten gebruiken voor het hetzelfde effect heeft),
- Onthoudingsverschijnselen bij (een poging tot) stoppen.

Meer info:
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/verslaving/1602-niet-zonder-kunnen.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je voor jouw gevoel een blow nodig hebt om je goed te voelen of te kunnen functioneren, ja dan ben je verslaafd.

Daarnaast is elke dag blowen gewoon niet goed voor je, het belemmerd je ontwikkeling en je verliest erdoor contact met realiteit en je omgeving.
Dit kan voor veel, vooral psychische, problemen zorgen.
Iedereen moet leren met het dagelijks leven om te gaan en zich te ontwikkelen, door je blowgedrag beroof jij jezelf van deze ontwikkeling en dat gaat je tegenwerken.

Dus als je slim bent dan stop je ermee, dat zal je even een rot periode geven maar daar kom je wel doorheen. Ga zo nodig hulp zoeken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je niet meer zonder kunt ben je verslaafd,bij Wiet spreek je dan van een geestelijke verslaving.Het is verstandig als je hulp gaat zoeken.Dat kan via je Huisarts,veel sterkte.