Kunnen flebolieten in het kleine bekken pijn in bekken, heup en benen veroorzaken?

Al enkele maanden heb ik last van pijnlijke onder- en bovenbenen, pijnlijke heup en pijn in het bekkengebied. De RX wees uit dat er multipele flebolieten in het kleine bekken waarneembaar zijn. Kunnen deze verantwoordelijk zijn voor genoemde pijnklachten?

27.7K
tinus1969
9 jaar geleden
Heb je dat niet gevraagd aan degene die die flebolieten heeft vastgesteld? Waarom niet?
francisca51
9 jaar geleden
Nee, natuurlijk niet. Ik ben met de uitslag in gesloten enveloppe naar huis gegaan, gericht aan huisarts, en heb thuis de brief gelezen. Uiteraard ga ik nog naar de huisarts maar dat kan maandag pas. De fleboliet is naar voren gekomen uit, zoals ik al aangaf, een rx, en op radiologie geven ze nooit een uitslag.

Antwoorden (1)

Een fleboliet, ook wel adersteen genoemd, is een kleine lokale, meestal ronde, calcificatie in een ader. Ze komen veelal voor in de aders van het onderste deel van het bekken en geven over het algemeen geen klachten.
fremar