Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoestbuien en daarna geen adem. Waar heb ik last van?

Ik ben sinds 3 à 4 weken verkouden, gewoon loopneus, hoesten en schorre stem. Maar nu, sinds 1 à 2 weken heb ik hoestbuien, en door die buien kan ik niet meer ademen. Ik ga een beetje piepen en ik hoest ook heel hard en kan het moeilijk stoppen. Als ik eenmaal begin met hoesten, blijft de kriebel lang in mijn keel. Het vervelende is dus dat ik geen adem heb. Ben pas 14 jaar oud, dus het is niet van het roken (heb ik nog nooit gedaan) of een andere ouderdomskwaaltje. Hoop dat iemand dit herkent, voel me dom om naar de huisarts te gaan omdat ik hoest.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
5.9K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
gewoon naar de huisarts gaan lijkt me, als het echt erger is dan dat
Cryofiel
7 jaar geleden
Yep.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Als je al wekenlang verkouden bent, is het nu verergerd kennelijk, je hebt moeite met adem halen, je piept en hebt veel langt van hoesten.

Een hoestdrank is het minste wat je nodig hebt, maar ik zou toch ook een afspraak met de huisarts maken, misschien kan er beter toch even naar gekeken worden.

Piepen is niet goed, piepen is geluid dat je longen veroorzaken.
Laat je even beluisteren en bekloppen, de huisarts heeft er meer verstand van.
Morgenochtend even bellen en een afspraak maken, doe maar.

Toegevoegd na 4 minuten:
Je hebt last van je longen, die piepen, de hoest geeft aan dat er iets is. Het zou acute bronchitis kunnen zijn, maar dat is uiteraard aan de huisarts om te constateren.


"Acute bronchitis symptomen zijn blijven hoesten nadat je een verkoudheid of griep hebt gehad, pijn bij het hoesten en eerst een droge hoest en later hoesten met slijm (dit slijm kan kleurloos, geel, grijs of groen zijn). Dit kan gepaard gaan met een drukkend gevoel op de borst, een piepende ademhaling, benauwdheid, koorts, algehele malaise en vermoeidheid. In Nederland krijgen jaarlijks meer dan een half miljoen mensen acute bronchitis. Er worden twee vormen bronchitis onderscheiden: acute bronchitis en chronische bronchitis.'' (uit de bron)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding