Ik heb soms last van mijn pols een paar dagen en daarna is het weer over?

Ik heb soms last van me pols maar naar een paar dagen is het meestal wel weer over maar ik weet niet hoe dit komt. Maar naar een week ongeveer komt het weer terug. Weet iemand wat het is?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kimath
12 jaar geleden
zit je veel op de pc of speel je veel op je iPhone? Dan is het mogelijk een soort RSI.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat is een RSI
Kimath
12 jaar geleden
Repetitive Strain Injury (RSI) is een verzamelnaam voor allerlei klachten die te maken hebben met het gedurende lange tijd herhaaldelijk uitvoeren van dezelfde, soms kleine en op zich niet inspannend lijkende bewegingen. http://nl.wikipedia.org/wiki/Repetitive_strain_injury
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pijn aan de pols... waar aan je pols, bij welke beweging en wat heeft het uitgelokt?
Zoals Kimath aanhaalde is het wellicht een repetitive strain injury. Ook een carpaal tunnel syndroom behoort tot de mogelijkheden.

Antwoorden (2)

Dat zijn waarschijnlijk RSI klachten. RSI is een verzamelnaam voor spier- en gewrichtsklachten aan handen, polsen, armen, schouders, en/of nek. Het is de afkorting van Repetitive Strain Injury. Dat betekent een blessure door een herhaalde belasting. Doordat je dezelfde beweging steeds herhaalt, ontstaat er een continue spierspanning. Hierdoor krijg je spier- en gewrichtsklachten. Omdat RSI een verzamelnaam is voor veel aandoeningen, benoemen artsen liever specifiek de aandoening zoals tenniselleboog of muisarm.

Gedurende de uren achter de computer hebben we geen erg in onze houding en hoe we de pols houden op het keyboard en de muis. We nemen hoogst waarschijnlijk ook te weinig rust want we zijn zo lekker bezig of het werk moet af. Vaak zitten we daarna ook in onze vrije tijd nog een paar uurtjes te computeren. Dit alles leidt tot overbelasting van bepaalde gewrichten.

Afzonderlijk keyboard gebruik wordt aanbevolen ook bij een laptop als deze veelvuldig gebruikt wordt. De houding van de armen en pols moet zo neutraal mogelijk zijn met de middelvinger in lijn met de voorarm.
Wanneer je de muis gebruikt let er dan op de gehele arm te gebruiken en niet alleen de pols. De arm kan ondersteund worden zodat de pols zo min mogelijk belast wordt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Okay bedankt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Graag gedaan. Nog vergeten in mijn antwoord: als je pijn blijft houden is het raadzaam om naar de huisarts te gaan. In afwachting dat je pols minder pijnlijk wordt door beter gebruik van de PC, zijn er wel goede pijnstillers (ontstekingsremmers) tegen de pijn. Die kan de huisarts je dan voorschrijven. Beterschap!
De oorzaak kan ook zijn dat je 's nachts verkeerd ligt met je pols. Bijv. met je pols gebogen en je hand onder je lichaam (gebeurt mij nogal eens). Doordat je slaapt blijft die houding uren duren en heb je er overdag last van.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je beweegt als het goed is ook veel in je slaap.