Pijn bij de navel

Elke keer als ik nu een paar minuten op de stoel zit voel ik een gevoel als ik me een beetje uitrek dat er iemand heel hard in me navel duwt.
Dan ga ik even rustig liggen op de grond en dan gaat het weer geleidelijk over, maar als ik dan weer ga liggen voel ik weer exact hetzelfde.

Toegevoegd na 48 seconden:
als ik dan weer ga ZITTEN i.p.v. liggen bij de laatste zin.

Toegevoegd na 4 minuten:
-Het rare is, had dit al een (paar) keer eerder.
Maar het is nu weer ineens over gegaan, vind dit erg raar...-

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
12.2K

Het beste antwoord

Misschien een navelbreuk.

Toegevoegd na 1 minuut:
Een navelbreuk of hernia umbilicalis is een uitstulping van het buikvlies door een zwakke plek of opening in de buikwand. Deze uitstulping bevindt zich in de navel. Klachten van een navelbreuk worden veelal aangegeven als enig ongemak, een zeurend of branderig gevoel en/of pijn in dat gebied.

Een breuk verdwijnt nooit vanzelf en kan de neiging hebben groter te worden. Dat kan dan meer klachten gaan geven. Een enkele keer kan het voorkomen dat een breuk bekneld raakt. Dat gaat gepaard met veel pijn. Een spoedoperatie is dan nodig.

Een breuk van de buikwand bestaat altijd uit drie elementen, namelijk de breukpoort, de breukzak en de breukinhoud. De breukpoort is het defect in de buikwand. De breukzak is de uitstulping die door de poort naar buiten komt. De breukinhoud is hetgene wat zich in de breukzak bevindt. Dit is bij de navelbreuk meestal vet, maar kan ook de darm zijn. Het gevaar van een breuk in de buikwand is dat de darmen in de breukpoort bekneld kunnen raken en hierdoor kunnen afsterven (necrotiseren). Bij kleinere breukpoorten is hier een grotere kans op.

Een navelbreuk ontstaan doordat er een defect is van de buikwand ter plaatse van de navel. Dit defect kan aangeboren zijn of verworven.

Toegevoegd na 13 minuten:
Pijn in de navel
www.dokter.nl/index.php/Pijn/110729-Pijn-in-de-navel.html

Pijn bij navel
www.dokter.nl/index.php/Huid-haar/83787-Pijn-bij-navel.html

Pijn in mijn navel en aan de links van navel
www.dokter.nl/index.php/Pijn/223631-pijn...links-van-navel.html

Pijn links/ boven navel
www.dokter.nl/index.php/Pijn/192400-Pijn...ks/-boven-navel.html

Pijn in mijn navel
www.dokter.nl/index.php/Pijn/218886-Pijn-in-mijn-navel.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mag ik misschien dan weten waarom ik een - heb gekregen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Danielle, ik snap ook niet waarom je min heb. Ik vind je antwoord wel goed, en handig al die links er bij. Dus van mij krijg je plusje ter compensatie ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook + ! Lafaardminnaar!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank jullie wel meiden! Lief van jullie.

Andere antwoorden (3)

Klinkt als een navelbreuk, naar de huisarts voor de zekerheid, succes...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan een beginnende appendix zijn. Soms verloopt die ontsteking geleidelijk en bezorgt ze je een zeurende pijn rond je navel.
Je kan best naar de huisarts gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klinkt mij erg bekend in de oren!! Ik heb dit ook meerdere malen gehad... Gelukkig heb ik nu nergens last van, maar ik zou het zo weer kunnen krijgen... Het beste is misschen om toch maar naar de dokter te gaan, vooral als het lang blijft aanhouden!
Succes!