Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe snel te herstellen van gescheurde enkelbanden?

Eergisteren heb ik door het skateboarden mijn enkelbanden gescheurd. Tijdens en na het ziekenhuis bezoek heb ik mijn enkels zoveel mogelijk gekoeld. Ik lig nu zoveel mogelijk met m'n voet omhoog, maar wat kan ik er komende dagen nog aan doen om zo snel mogelijk te genezen? Volgende week woensdag stap ik al op het vliegtuig voor vakantie, dus hoop voor die tijd mijn voet weer loopbaar te hebben.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je kunt herstelbevorderende oefeningen uitvoeren, dit zijn vooral oefeningen waarbij je op 1 been staat, het been waarvan je enkelbanden zijn gescheurd. Deze oefeningen moet je zonder pijn kunnen uitvoeren. Ik denk echter dat het nu nog te vroeg is om oefeningen te doen, maar je kunt dit zelf het beste aanvoelen, het is wel zo dat het belangrijk is voor een snel herstel om zo snel mogelijk weer in beweging te komen, maar oefeningen uitvoeren met veel pijn is niet goed. Zie voor meer informatie onderstaande website.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Vooral rust houden
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding