Hoe snel te herstellen van gescheurde enkelbanden?

Eergisteren heb ik door het skateboarden mijn enkelbanden gescheurd. Tijdens en na het ziekenhuis bezoek heb ik mijn enkels zoveel mogelijk gekoeld. Ik lig nu zoveel mogelijk met m'n voet omhoog, maar wat kan ik er komende dagen nog aan doen om zo snel mogelijk te genezen? Volgende week woensdag stap ik al op het vliegtuig voor vakantie, dus hoop voor die tijd mijn voet weer loopbaar te hebben.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Je kunt herstelbevorderende oefeningen uitvoeren, dit zijn vooral oefeningen waarbij je op 1 been staat, het been waarvan je enkelbanden zijn gescheurd. Deze oefeningen moet je zonder pijn kunnen uitvoeren. Ik denk echter dat het nu nog te vroeg is om oefeningen te doen, maar je kunt dit zelf het beste aanvoelen, het is wel zo dat het belangrijk is voor een snel herstel om zo snel mogelijk weer in beweging te komen, maar oefeningen uitvoeren met veel pijn is niet goed. Zie voor meer informatie onderstaande website.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Vooral rust houden