Vaak weet je zelf niet precies waarom je overspannen bent. Als je dat wel wist had je het ws niet zo ver laten komen!
Logisch is, en dat weet je baas ook, dat je te veel hooi op je vork hebt genomen en dat je over je grenzen bent gegaan. Maar waar em dat in zit moet je ws nog ontdekken.
Komt het door werk, prive, samenloop, gebeurtenis, gedrag, karakter... Dat zal je hopelijk de komende periode duidelijk worden.
Dat zou ik mn baas uitleggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Je moet niks.
Ik zou het wel willen weten, als baas, waarom mijn werknemer overspannen is. Het is voor de werknemer ook fijn als hij/zij kán praten met zijn/haar baas.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee,dit hoeft niet:maar moest het iets met het werk te maken hebben dan zou ik er toch met hem over spreken.
fremar
12 jaar geleden
Nee. Alle medische contact loopt via de bedrijfsarts. En als het vertrouwelijke informatie bevat hoeft de werkgever daar niets van te weten. Dat is medisch geheim. Dus als de overspannenheid met werk te maken heeft, hoef je daar niet over te praten met je werkgever. Maar de bedrijfsarts zal wel geinteresseerd zijn en zijn doel is namens de werkgever om je weer zo snel mogelijk aan het werk te krijgen. Dus met hem zal je een traject gaan bepalen om weer aan het werk te gaan. Als je overspannen bent door het werk zou ik daar als ik jou was wel over nadenken. Want hoe moet het dan verder? Ook daar moet je het dan met de bedrijfsarts overhebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je bent in dienst van je baas, die betaalt je daar geld voor, kan je die afspraak niet meer na komen, dan is het toch wel het minste om hem te vertellen waarom je overspannen bent, alleen prive zaken hoeft natuurlijk niet uitgebreid vertelt te worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik kan me in dit antwoord toch wel meer vinden.
De vraagsteller legt helemaal niet uit waarom hij/zij het er niet met haar/zijn baas over wil hebben. En mij lijkt toch dat je op z'n minst naar een goeie professionele relatie met je werkgever. Je werkt immers met hem samen. Jij doet werk dat hij zelf niet kan, en hij zorgt dat je daar geld voor krijgt, en je je dag nuttig kan besteden.
Veel mensen vergeten die insteek en denken alleen maar in vragen als "wat zijn mijn rechten, en wat zijn de plichten van mijn baas".
Dus als jij overspannen bent, dan lijkt het me wel zo vriendelijk naar je baas toe om daar even mee rond de tafel te gaan zitten. Ook al is het prive, dan kun je dat ook op een vriendelijke manier aan hem/haar uitleggen. +1 eddijst