ik heb een staalsplinter in mn duim gekregen hij is naar binnen gekropen is nu helemaal dik en zit half onder mn nagel is dit gevaarlijk.

Toegevoegd na 28 minuten:
Hij zit er al twee maanden en doet gruwelijk veel pijn maar wou ni nr dokter

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
waarom vraag je het eigenlijk? hup naar de dokter. punt... je hebt één lichaam... wees er zuinig op...

Antwoorden (6)

Nee, is niet gevaarlijk!

Zweert er vanzelf weer uit.

En misschien ook niet, ik heb zelf nog diverse staalsplinters in mijn linker hand, die zitten er al 20 jaar!

Ik heb er geen last van, alleen ik kijk steeds tegen die zwarte vlekjes aan in mijn handpalm!

Is nog een ervenis uit de tijd dat ik nog echt een soldaatje was!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zou een ontsteking kunnen krijgen.dus het zou handig zijn als je naar de HAP ging. Sterkte
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zit er dik in dat het aan het ontsteken is en het eruit gehaald moet worden.
Dit doet de huisarts d.m.v. een verdoving en je voelt er dan niets van.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar van de verdoving vlieg je tegen het plafond.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb het onlangs in korte tijd drie keer gehad,ja het is wat pijnlijk,maar je gaat er niet dood aan. ;-))))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Minder pijnlijk dan nog langer wachten mèt pijn, vermoed ik.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik moet eerlijk zeggen dat het geen prettige injectie's zijn,maar als je van de pijn af wilt moet je eraan geloven want die constante pijn is ook niets.
Ik denk niet dat het gevaarlijk is maar lastig . Als het al zolang zoveel pijn doet, moet je wel een grote angst voord e dokter hebben.
Ga gewoon even, dan ben je er waarschijnlijk zo vanaf.
12 jaar geleden
Aan je beschrijving te zien is je duim waarschijnlijk ontstoken. Daarom heb je ook zoveel pijn. Dat is gevaarlijk, in die zin dat het niet vanzelf zal overgaan.

Je hebt 2 keuzes:
-Je laat hem zitten en je hebt verder gruwelijke pijnen.
-Je gaat naar de huisarts en je haalt opgelucht adem als de splinter én de pijn weg is.
Ik weet waarvoor ik zou kiezen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien ook nuttig om weten: een staalsplinter "zweert" niet naar buiten zoals dat met houtsplinters wel het geval is. De ontsteking blijft dus ter plaatse en zal alleen maar uitbreiden omdat je lichaam niet weet waar het heen moet met staal.
je kan bij kruitvat/etos een tube trekzalf kopen.
dat op een pleister doen, dan komt hij er vanelf uit