slecht coordinatie links hoort dit?

slecht coordinatie links hoort dit ik ben rechts handig mijn linker hand trilt ook als ik rustig op de bank zit..
is dit normaal?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Dit is in ieder geval niet normaal. Hooguit als je net een gigantische inspanning hebt geleverd met links, dan wil die hand wel eens een paar uur wat trillen. Maar het klinkt niet alsof dat bij jou het geval is.

Wat het is, is niet te zeggen zonder je te onderzoeken. Ik kan hooguit een algemene gok doen: een neurologische aandoening.

Is het pas sinds kort, of al je hele leven?

Het kan zijn dat een zenuw bekneld zit, door een vervorming of door een (tijdelijke) zwelling ergens onderweg. Het kan zijn dat zich een degeneratieve ziekte manifesteert, zoals MS. Het kan een stofwisselingsprobleem zijn. Het kan een milde vorm van spasticiteit zijn (of hoe heet dat officieel, als je een spastische hand hebt). En zo zijn er nog wel wat mogelijkheden.

Heb je het pas sinds vandaag, wacht dan af of het morgen nog zo is. Zo ja, naar de dokter, liefst snel.

Heb je het al weken, maanden of jaren, ook dan naar de dokter, maar dan zonder haast. De dokter is de enige die een juiste diagnose kan stellen en eventueel op jouw persoonlijke situatie toegesneden hulp kan geven.
Cryofiel
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb het al 3 maanden en heb het alleen links rechts is gewoon normaal.
Cryofiel
12 jaar geleden
Oké, relatief recent dus. Dus iets dat zich pas "onlangs" is gaan ontwikkelen. Spasticiteit lijkt me dan niet zo waarschijnlijk. Nog wel mogelijk, maar niet het eerste waar ik (een leek, geen arts!) aan zou denken. Heb je links andere veranderingen? Een gezwollen gewricht bij je schouder bijvoorbeeld, of bij de pols, of een zwelling in je nek? Zo'n zwelling zou een zenuw kunnen verdrukken, waardoor de signalen niet goed meer doorkomen. Merk je bij je voeten ook problemen? Struikel je de laatste tijd vaker? Kun je je tenen nog goed omhoog trekken, zeg maar je tenen naar je knie richten?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bij mijn linker been heb ik het ook het lijkt wel of die lichter aanvoelt dan mijn rechterbeen heb er ook een raar gevoel in alleen bij mijn linker arm heb ik het heel erg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als ik mijn been beweeg en ik stop met bewegen dan gaat mijn been trillen
Cryofiel
12 jaar geleden
Dit is niet pluis. Er is iets neurologisch dat de hele linkerkant treft. Het duurt al zo lang dat je er niet meer van uit mag gaan dat het vanzelf over zal gaan. Het kan iets eenvoudigs zijn, bijvoorbeeld een scheve nekwervel of een zwelling die een zenuw beknelt. Het kan ook iets heel ernstigs zijn, zoals het beginstadium van ME. Als het iets simpels is, moet je naar de dokter, want het gaat niet vanzelf over, en je hebt er last van. Het zou erger kunnen worden als je er niets aan doet. Als het iets ernstigs is, moet je naar de dokter. ME bijvoorbeeld; dat is niet terug te draaien, maar de verslechtering kan wel jarenlang worden stilgezet. Dus of het nu iets simpels is of iets ernstigs: HOE DAN OOK naar de dokter. Als die morgen of vrijdag geen tijd heeft, is dat niet zo erg - je loopt er al drie maanden mee, dus dan kunnen er best nog een paar daagjes bij. Maar ik zou sowieso uiterlijk volgende week een afspraak regelen. Nog langer wachten leidt tot niets, hooguit verdere schade.

Andere antwoorden (2)

nee natuurlijk hoort dat niet , net zoals de vraag hier stellen , ermee naar de huisarts
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als hij niet heel erg trilt is er niet zo veel aan de hand denk ik, maar ga vooral je geen zorgen maken want je fokt jezelf daar alleen maar mee op.

Een voorbeeld: stel ik heb hoofdpijn en ik ga zoeken op internet naar hoofdpijn om te kijken wat het misschien is, is de kans groot dat ik heb ontdekt dat ik dan een hersentumor heb ik mijn hoofd.
Natuurlijk is dat niet zo, maar ik bedoel maar, het kan zoo veel zijn en je fokt jezelf alleen maar op doordat je ergen dingen leest.

Ik weet zeker dat als je jou probleem zou zoeken op google dat er uit komt dat je reuma hebt. En die kans is zooo miniscule.

Je moet gewoon niet al te veel van aan trekken, en als je er een echt slecht gevoel bij hebt ga dan gewoon naar de dokter, die weet het het beste. En als er dan iets is helpt hij je gewoon.

Je voelt altijd met je gevoel wel of het erg is of niet, en niet jezelf bang maken met internet.

Groetjes casper