Hoe komt het dat ik sinds een paar maand meerdere keren per nacht wakker word omdat mijn arm slaapt?

Sinds een paar maand word ik echt IEDERE nacht een paar keer wakker omdat mijn arm slaapt. Mijn moeder denkt dat het komt omdat mijn borsten in korte tijd naar een DD-cup zijn gegaan en het gewicht op mijn arm drukt. Ik heb het ook alleen maar als ik op mijn zij lig, maar ik lig hierbij nooit bovenop mijn arm. Zou dit zo kunnen zijn? En zo nee, wat kan dan de oorzaak zijn?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja, dat is heel vervelend, ik ken dat.
Je schrijft dat je nooit op je arm ligt, maar misschien gebeurt dat onwillekeurig als je slaapt.
Maar als je je arm lang in 1 houding hebt, kan ie ook gaan slapen.
je kunt toch proberen om een andere houding te vinden.
Je kunt proberen om op je rug te gaan slapen, zodat je armen niet onder je lichaam liggen. Maar niet iedereen kan dat.
Wat ik doe is half op mijn buik draaien en de onderste arm achter mij neerleggen. Dan lig je er tenminste niet op.
Of, haf op je rug gaan liggen en je onderste armvoor je leggen. Dat voorkomt ook dat je er op gaat liggen.
Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het "slapen" van je arm wordt veroorzaakt door een afgeknepen bloedtoevoer naar die arm, je zal dus toch wel een houding aannemen waarbij je de bloedtoevoer dichtdrukt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn arm slaapt meestal omdat het heel de tijd in dezelfde positie blijft liggen. Dat kan ook bij jou zo zijn. Maar het kan ook zijn dat je ongemerkt op je armen gaat liggen met je lichaam of je drukt inderdaad met je borsten erop.
Ik weet niet of je met zoiets naar de dokter kan gaan, maar vast wel !
Dus als het echt lang blijft, kan je naar een huisarts gaan. Want ik snap dat het heel vervelend is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb enkele jaren geleden gelijksoortige klachten gehad. Bij nader onderzoek bleek ik het carpale tunnel syndroom te hebben. Dit is operatief hersteld.Voor herkenning, zie onderstaande link

http://www.huidziekten.nl/folders/nederlands/carpaaltunnelsyndroom.htm