Nee, dat is niet erg. Het is maar een stukje wild vlees. Als je er last van hebt, gewoon weg laten halen. Ik heb het zelf eens gedaan met heel dun visdraad, draadje er strak omheen, knoopje erin en na een aantal dagen valt de bobbel er af. De wortel gaat er echter niet uit, dus het is niet afdoende. Over een tijdje groeit hij gewoon weer terug.

Dit gaat me minnetjes opleveren, I know, maar vroeger deden ze het ook zo, toen had de huisarts nog geen stikstof om het mee te doen :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Het is niet erg, maar pas wel op dat het niet in aanraking komt met andere lichaamsdelen. Wratten zijn besmettelijk. Wassen met water en zeep (niet wrijven maar deppen!) voorzichtig droogmaken (ook deppen) en er een pleister op doen.
Je kunt je wratten laten verwijderen door de huisarts. Hoe langer je er mee blijft rondlopen hoe meer wratten je kunt krijgen. Sterkte!

Toegevoegd na 2 minuten:
Hieronder een site met meer info over wratten. Niet schikken van de foto's want dat zijn extreme voorbeelden! ;-)

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik bedoel: Niet schrikken...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bij wratten die spontaan gaan bloeden of plotseling van kleur of grootte veranderen is het verstandig een huisarts te raadplegen

Meer info over wratten zie:

http://www.kring-apotheek.nl/zz/zz47.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ !
Als hij blijft bloeden wel. Dan is er iets aan de hand met je stollingsfactoren
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op zich is dit niet erg, als je het bloed maar gelijk afspoelt en de wond schoon houdt. Het is niet verstandig om er een pleister op te plakken, want zo krijgt de wond geen zuurstof en kan het gaan infecteren.