Zure oordruppels in NL op recept in de apotheek verkrijgbaar
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
helemaal juist +1
Even laten bekijken door je arts en die schrijft er een middel voor uit. Als het echt in je oor zit en niet in je schelp, krijg je druppels die azijn bevatten. Maar deze druppels zijn alleen verkrijgbaar op doktervoorschrift. Niet zelf gaan lopen dokteren, je bent er zo vanaf, als je er naar de huisarts gaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zure druppels, azijnzuur met hydrocortison is het meestgebruikte middel bij ontstekingen van de uitwendige gehoorgang door verschillende oorzaken. Daar heb je je huisarts voor nodig. Ga niet zelf dokteren want je trommelvlies is daar veel te kwetsbaar voor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zeg ook niet dat je azijn in je oren moet doen. Vertel ook in mijn antwoord dat je niet zelf moet gaan dokteren.
Zure oordruppels zoals hierboven aangegeven, helpen niet tegen schimmel. Die krijg je voorgeschreven bij een ontstoken gehoorgangontsteking.
Een schimmel is iets heel anders en de huisarts zal dan medicijnen voorschrijven die werkzaam zijn tegen deze specifieke bacteriën.
Meestal zal hij hiervoor een keus maken uit het grote scala van antimysotische geneesmiddelen dat hiervoor beschikbaar is. Je kunt voor een schimmelinfectie dus niet even bij de drogist iets halen, maar moet er even mee naar de dokter.
amc
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee hoor, zure druppels is het eerstaangewezen middel. Meestal helpen die prima en zo niet, dan wordt er uiteraard gekeken of een specifieker middel nodig is. Een kweek is ook nog een middel om erachter te komen wat zou kunnen helpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helpt prima, heb het gekregen na aanleiding van een schimmel in de oor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb een url over KNO aan mijn antwoord toegevoegd. Overigens van mij heb je geen min, want die deel ik principieel nooit uit.
Zure druppels, azijnzuur met hydrocortison is het meestgebruikte middel bij ontstekingen van de uitwendige gehoorgang door verschillende oorzaken. Daar heb je je huisarts voor nodig. Ga niet zelf dokteren want je trommelvlies is daar veel te kwetsbaar voor.