Heb me door te schaven langs de muur een wondje opgelopen waar precies een moedervlekje zit maar die bloed al bijna de hele dag. Wat doe ik eraan

Het gebeurde om 2 uur in de middag en het is nu al 10 uur later. Moet ik ermee langs de dokter gaan of gaat het toch nog wel dicht? Ik weet niet of er bij een moedervlek meer bloed zit ofzo.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (4)

Ik zou zeggen; plak er een pleister op en ga naar bed, als die morgen nog zo is even langs de huisarts hoppen kijken of het erg is en of er misschien een infectie is
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee. Ik zou er nu gewoon een pleister op plakken, en morgen (als het nog bloed) naar de huisarts gaan. In principe is een moedervlek een stuk huid met meer pigment, niet met meer bloed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een moedervlek bloedt altijd langer, je kunt het wondje desinfecteren en afdekken met een pleister. Als het morgen nog blijft bloeden dan even contact opnemen met de huisarts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een moedervlek is meestal erg doorbloed,je kunt even een drukverbandje aanleggen of druk op het bloedend wondje uitoefen.
Waarschijnlijk stopt het bloeden vanzelf en hoeft je niet langs de Huisarts.