hebben er nog mensen met polyneuropathie in voeten en onderbenen ,last vanspeciale nachtelijke krampen ?

bij mij is sinds jaren de diagnose gesteld van polyneuropathie ,met bijhorende gewone klachten . Maar nu heb ik steeds meer nachtelijke krampen in voeten en onderbenen ,en zeer vreemd ,altijd gelijktijdig in beide voeten en -of benen . het zijn niet zo zware krampen als je soms in kuiten of dijen hebt dat die spieren precies een bal vormen ;maar ik moet wel steeds uit bed want anders gaat het niet weg ; Soms heb ik er nachtenlang geen last van ,en dan weer enkele nachten achter elkaar wel .
het is zeer vervelend en begint als ik een paar u in bed ben ,en dan ieder u of korter ,tot ik van ellende dan maar om 6 u opsta .
ik heb dit in alles wat ik al las over polyneuropathie nog nooit tegengekomen ,en toch wijt ik het aan deze aandoening ,omdat deze krampen beperkt blijven in het aangetaste gebied :voeten ,wreef en onderbenen .
is er nog iemand met dezelfde polyneuropathie die ook die krampen heeft ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.2K

Antwoorden (2)

Heb je er ook bewegingsdrang bij? dan heb je misschien rusteloze benen, zie

Verder kan ik je aanraden de site van het expertisecentrum voor informatie en behandeling van neuropathische pijn eens te bekijken: zie bron

Hier werkt de enige arts, voo zo ver ik weet, die niet zegt: leer er maar mee leven, maar volgens een stappenplan oplossingen biedt, vaak buiten de traditionele geneeskunst: vitamines, acupunctuur, etc. Mijn moeder, 81, heeft er enorm baat bij gehad, scheelt een rolstoel! Mensen komen er uit heel Nederland en daarbuiten. Grote kans dat hij je verder kan helpen. Er is wel een wachtlijst..
Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb geen polyneuropathie, maar wel identieke krampen zoals jij ze beschrijft. En ook de ene nacht wel en de andere niet.

Wat ik ondervonden heb, is dat het vaak te maken heeft met hetgeen ik gegeten of gedronken heb overdag.

Zo drink ik al jaren koffie zonder cafeïne, want daar krijg ik zéker krampen van.
Maar ook chocolade of te veel suiker eten kan krampen opwekken.
Te weinig drinken levert ook slapeloze nachten op, door krampen in voeten, wreef of onderbenen. Als ik eraan denk om veel water te drinken overdag heb ik minder of geen last van krampen.

Ik zou zeggen, probeer het eens, ik weet uit ervaring hoe frustrerend het is als je doodmoe bent, en toch uit je bed moet door die helse krampen...