Zijn psylliumvezels als gelei terug te vinden in de ontlasting?

Sind een paar dagen gebruik ik psylliumvezels en zie vandaag in de wc pot een geleiachtige substantie. Schrok me rot en dacht dat het dik slijm oid was. Heeft iemand dit ook ervaren na gebruik van psylliumvezels?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
3.3K
Ritsuka
9 jaar geleden
Kan ook gewoon slijm zijn hoor, dat komt ook wel eens naar buiten.

Antwoorden (1)

De werking berust op het feit dat psylliumvezels 10 tot 15 keer het eigen gewicht aan vocht kunnen opnemen en aldus een gelei vormen bij lichaamstemperatuur. In de darmen verteren de darmbacteriën circa 28% van de psylliumvezels: 72% van de gelei verlaat onverteerd het lichaam.