Kramp in vingers door typen, hoe kan ik dit zo lang stoppen? Is hier een soort training voor of moet je echt even stoppen?

Moet echt een verslag af maken vandaag, dus moet wel veel typen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5K

Het beste antwoord

Als je veel moet typen, is het zaak goed voor je vingers/handen/armen/schouders te zorgen.
Het voelt misschien niet zo, maar je typt toch uiteindelijk het snelst als je regelmatig pauzes neemt, en dan al die onderdelen actief ontspant:
- laat je armen los langs je lijf hangen
- rol met je schouders
- draai je nek heen en weer
- draai je ellebogen van je lijf af (alsof je je vuisten op je heupen wilt zetten in zo'n 'wat mot je'- houding)
- draai bochtjes met je handen
- schud met je handen
- maak een vuist en laat weer los
- loop een rondje (iets te drinken halen, naar de wc gaan, noem maar op: telt ook mee)
Vervolgens kun je weer doorgaan.

Als je voelt dat je bijvoorbeeld koude handen krijgt: stoppen en bewegen tot de boel weer warm is. Bij kramp zorgen dat de spieren ontspannen, zie bovenstaande oefening.
Let ook op je zithouding en zorg dat je toetsenbord goed is en op de goede hoogte staat (die hoogte kan voor iedereen anders zijn, ik krijg heel snel last als die pootjes onder zo'n los toetsenbord uitgeklapt zijn).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik kan niks op internet vinden. Misschien moet je inderdaad even stoppen en beetje met je handen bewegen.

Succes met je verslag!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik strek altijd mijn hand en vingers voor 10seconden en duw mijn vingers een beetje naar achtere op beide handen dan heb ik er een minuut geen last.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
even 5 minuten stoppen en in de tussentijd je schouders voorzichtig losgooien/losdraaien. Kramp en pijn in de handen/armen/vingers ontstaat vaak in je monnikskapspier. (bovenste spier van je rug).