wat doen tegen herexamenstress?

ik het ieder jaar herexamens. door deze examens begin ik altijd te panikeren omdat ik weet dat het mijn laatste kans is.

zeker nu, want als ik nu niet slaag, dan moet ik stoppen met studeren en gaan werken?

iemand tips om rustig te worden zonder pilletjes te nemen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (4)

Gewoon goed studeren. Dan ben je zeker dat je alles kent en is stress helemaal nergens voor nodig.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Beter leren. Als je goed genoeg leert zou je niet zenuwachtig moeten zijn. Sowieso kan zenuwe ook positief uitpakken. Iedereen is zenuwachtig voor herexamens!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je weet dat je de stof beheerst dan is er weinig reden tot paniek. Natuurlijk, dit klinkt heel makkelijk. En eigenlijk is dat het ook. Concentreer je op de vragen die je op dat moment krijgt. Als je je bezig houdt met de wens het examen te halen ben je niet bezig met het examen zelf. En ga vooraf eerst is even lekker relaxen, spring uit de band, doe iets wat in ieder geval niets met examens te maken heeft. En als je toch niet kan laten over je examens na te denken, probeer dan is te kijken bij jezelf wat tot nu toe wel allemaal is gelukt. De berg is wellicht veel minder hoog dan je zou denken. Succes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
concentratie en bereid zijn om (bijna) alles te doen, leren/ leren/ leren en nog eens leren! tussendoor moet je zeker niet vergeten om goed en gezond te eten op vaste tijden en daarnaast toch ook tijd te maken voor ontspanning...

als je geen tijd maakt voor ontspanning, door sport en spel dus op de fiets naar de film bij wijze van spreken...
als je geen tijd maakt voor ontspanning, dan zal je op een bepaald moment helemaal niets meer opnemen, niets meer leren, hoe hard je daar ook je best voor doet.

neem de tijd om af en toe naar buiten te gaan, soms een paar uur, soms een dagje strand bijvoorbeeld en ga daarna met nieuwe energie weer leren.

als je zo je best doet, zal je niet meer in paniek raken, want dat is niet nodig, je weet dat je alles doet om het te redden!

succes !