is het normaal dat mijn teen nog steeds pijn doet nadat er een doekje door de pedicure onder gezet is?

ik had 4 jaar geleden een pedicure waar ik heel tevreden mee was. wanneer mijn nagel ingegroeit was deed ze in 1 keer en heel snel het doekje onder mijn nagel door de nagel wat op te tillen. dit deed pijn, maar was in 1 keer klaar. nu is zij gestopt en heb ik een ander. in die tijd heb ik een stukje nagel weg laten halen door de dokter doordat het erg ontstoken was. nu is die nagel alsnog ingegroeit en ben ik naar de pedicure gegaan. zij is10 keer onder de nagel geweest wat ontzettend zeer deed, en daarna nog een aantal keer om het doekje eronder te zetten tot bloeden toe!! het doekje zit er nu half in: 1x douchen en het is eruit. ook doet mn nagel nog steeds pijn, wat normaal gesproken nooit was.. ik vraag me af of deze pedicure wel zo goed is. om zo vaak onder die nagel te gaan.. doe het dan in 1x goed..?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (3)

Laatst war er op goeie vraag een soortgelijke vraag en toen werd er een nagelbeugel geadviseerd,misschien is dat ook iets voor jouw??
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja, ik heb daar ook ooit iets over gelezen. ik zal me er eens een x in verdiepen.
Rieneke1
12 jaar geleden
die beugeltjes zijn echt super.
pijnvrij zonder vervelende behandelingen.
Nee natuurlijk is dat niet normaal. Ik heb die andere klacht over die pedicure van jou ook gelezen. Wordt het niet tijd dat je die prutser even vriendelijk een hand geeft en haar het allerbeste in haar verdere leven toewenst ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ai, pijnlijk!!

als jij weet dat het niet zo zeer hoeft te doen dan is het niet normaal.

zo vaak onder de nagel gaan is natuurlijk pijnlijk, en de plekjes daar worden nog onrustiger dan dat ze al waren.
bij het bloeden is de huid beschadigd waardoor er juist meer kans is op bv ontsteking.

zelf herken ik het probleem en ben hiervoor naar de podotherapeut geweest voor een beugeltje op de nagel.

het heeft niet zo heel veel geholpen. nu vijl ik zelf de bollere bovenkant van de nagel wat dunner over de lengte. bij druk op de nagel komen de puntjes van de nagel ontlast doordat ze als het ware een heel klein stukje opgetild worden door de druk ipv in de huid gedrukt worden. voor mij de perfecte oplossing.

misschien heb jij ook wat deze tip?
en verder de vaste dril natuurlijk, niet te kort afknippen, hoeken niet rond knippen want dan blijft het ingroeien.....
je kent ze vast wel allemaal inmiddels.

succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mijn huid is nu idd open en ben vandaag in biotex badje geweest. er kwam wel wat vuiligheid uit! maar thx voor de tip. ik denk aan een beugel, kan ik die nu laten zetten terwijl mn teen een beetje ontstoken is?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het zetten van een beugeltje hoort pijnloos te zijn, en dat was het bij mij ook. als ik jou was zou ik eerst even wachten tot je teen/het weefsel weer rustig is. het beugeltje komt aan de zijkantjes onder de randjes van de nagel om deze zo wat op te wippen. (klinkt enger dan het is hoor, het stelt echt niets voor) als de teen nu pijnlijk en onrustig is denk ik niet eens dat ze het doen. voor jezelf lijkt het me niet prettig ook, want ik weet uit ervaring dat een lichte aanraking aan een pijnlijke teen je richting plafond kan laten schieten. dus soda badjes, (al dan niet in combinatie met trekzalf en nat kompres) liefst open schoenen, alvast bellen voor informatie (al dan niet met verzekering) en pas gaan als de teen weer rustig is. succes!