Kan je tempratuur verhogen als je huishoudelijk werk doet ?

Ik heb een nierbekkenontsteking en heb daar medicijnen voor, maar ik heb na mijn weten geen koorts of verhoging.
Maar ik heb ontzettend veel pijn, maar door de medicijnen verlaagt de pijn dus ik acht van ik ga even stofzuigen toen het wel ff leek te gaan met de pijn.
Maar ineens werd ik zo beroerd en ging bijna van mijn stokje, dus ik stopte meteen en het zweet brak mij uit.
Dus ik ging temperatuur meten en mijn ene oor gaf 36,9 en mijn andere oog gaf 38,2.
En na 5 min deed ik het weer en toen gaf mijn ene oor 36, 7 en mijn andere oor 37,9.
Ik had voor het stofzuigen niet gemeten, omdat ik me niet echt beroerd voelde maar wel pijn maar door de pillen viel de pijn mee.

De temperatuur is dus na het stofzuigen gedaan, omdat het zweet mij ineens uitbrak en ik echt me beroerd voelde door het stofzuigen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.6K

Het beste antwoord

Nierbekkenontsteking is een bacteriële infectie en gaat meestal met koorts gespaard die 's ochtends laag is en die oploopt tot middernacht. Door de penicilline kuur neemt de infectie af en dus ook de koorts. Als je een virus of bacterie hebt, wat een lichaamsvreemde stof is, zal je lichaam (je motor) extra witte bloedcellen gaan aanmaken die die stoffen doden (verbranden) dus je lichaam moet hard werken. Een goede vergelijking is een houtkachel bijv. Als je hout in de kachel gaat verbranden komt door het verbrandingsproces energie vrij in de vorm van warmte. Dit zelfde gebeurt dus ook in je lichaam dat hard aan het werk is om de bacteriën te doden alswel het verbranden van voedingsstoffen als je gegeten hebt (stofwisseling) . Als je dan ook nog gaat stofzuigen of andere lichamelijke arbeid verricht gebruiken je spieren voedingsstoffen om te verbranden en komt er dus nog meer energie vrij dus temperatuurverhoging! Dus als je ziek bent kost dat al genoeg energie en moet je dus even je lichaam de kans geven de ziekte te bestrijden en het verder rustig aan doen! Beterschap!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nee, van stofzuigen gaat je temperatuur niet noemenswaardig omhoog.
Koorts is wel een obligaat symptoom van een nierbekkenontsteking, dus daar komt je koorts vandaan.