Als ik met mijn rug tegen de leuning van mijn stoel zit krijg ik een zeurende pijn. Welke organen zitten daar? Mijn nieren zijn in orde.

Ik heb een echo gehad. Nieren in orde. Wel galsteen. Volgens arts niet de oorzaak.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
3.8K

Het beste antwoord

Longen, dikke darm, dunne darm, "Ribben".

Toelichting keuze ribben ook bij de organen te plaatsen in dit specifieke geval met de aanvulling vindt u als post in reacties.

(kan een melding waard zijn bij de huisarts)

Toegevoegd na 10 minuten:
U vind dit in reactie 1
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Toelichting (new format): Pijn in de ribben vloeit vaak uit naar omliggende spieren. Dit kan ook een gevoel dat het dieper zit veroorzaken (uitvloeiings pijn) Rug en zo ook orgaan pijn kan dan tevens duiden op een kneuzing/breuk/scheurtje botvlies van een rib . Breukje is vaak (maar niet altijd) minder pijnlijk kneuzing. Bijde kunnen stekende zeurende pijn veroorzaken. Kneuzen van ribben kan o.a. door een stoot of een tik krijgen maar kan ook bij hoesten gebeuren dus ook ongemerkt tijdens de slaap. Kneuzen ribben en pijn bij breken kan uitstromen naar omliggende delen en zo het pijn veroorzaken in de onderliggende spieren van de rug. Keuze in dit geval nader te bekijken en bron te verzamelen: Heb hier 4 a 5 jaar terug na een slechte nachtrust last van gehad. Een week het gevoel van spierpijn bij het hoesten en pijn bij druk in en om mijn rug, Controle huisarts de binnenste spieren met rekken van mn lage onder rug nagekeken, geen pijn. Arts verschuift 3 centimeter zn hand en drukt en ik ging zowat door de tafel. Bleek een kneuzing in een rib te zitten vlak er boven. Vermoedelijk opgelopen tijdens de slaap elleboog, rand van t bed, hoesten (?). Bij zitten en soms liggen bij inspanning tijdens ademen een hevige zeurende stekende pijn en soms een branderig gevoel in het gebied rondom ribben aan de rug kant. Bij hoesten en lachen steken spieren net onder de longen. Als u kucht is dit dan ook een versterkte gevoeligheid of vergelijkbaar gevoel? Zo ja, dan is het wellicht aan te raden de arts hier naar te laten kijken. Aanvulling: heeft u soortgelijke klachten als in de folder (bron 1 ) dan raad ik u aan contact op te nemen met uw huisarts. Deze zal een passende behandelmethode hierop toepassen.

Andere antwoorden (1)

Er zijn verschillende mogelijke oorzaken voor lage rugpijn. Neem rugklachten altijd serieus. Het kan een vorm zijn van overbelasting, maar het kan ook iets ernstiger zijn. Als ik het zo hoor denk ik dat het 'lichamelijke overbelasting' in de rug is.
Bijvoorbeeld door een verkeerde beweging (verkeerd tillen, dragen, zitten, staan enzovoorts). Een behandeling kan bestaan uit het
bezoeken van een fysiotherapeut.