Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb last van littekentjes in mijn gezicht door acné / puistjes. Welke creme om te vervagen is nou echt goed?

Ik heb al verschillende cremes geprobeerd, waaronder Biodermal. Maar het helpt echt niet. Arnica-crème misschien?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.1K
Kimath
12 jaar geleden
Bio-Oil schijnt te helpen

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Tenzij je gezicht gekneusd is, zou ik geen arnica creme gebruiken.
De calendula creme van la drome is een hele goede tegen littekens.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan daarvoor Bio Oil gebruiken, die is heel goed tegen littekens.Je kan deze gewoon kopen bij de drogist, is wel wat duur (ong 11 euro ) maar je doet er heel lang mee.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb er van de dermatoloog Effaclar K voor gekregen. Ik merk niet dat het werkt, maar hij zal het niet voor niets voorschrijven. Wellicht werkt het voor jou dus wel
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat vervelend moet dat zijn, ik had ook vreselijk last van acne op mijn voorhoofd, was toen wel pas 15 en jij... 18? Maar je ziet er nu niets meer van! Hoe moeilijk ook, niet aan zitten. Als je het erg genant vindt, bedenk dan dat het een fase is die voorbij gaat. Zelf gebruik ik (Rio) Rosa Mosqueta olie, is speciaal voor littekens, daarnaast idd de calendula of vitamine E creme. voor mijn litteken. Calendula kun je geloof ik ook op ontstekingen smeren maar ik ben niet zo voor smeren als iets open is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is een littekencreme van Biodermal,maar ik moet eerlijk zeggen dat er het zeer moeilijk word om met een creme alle littekens te vervagen.
Het is met nog geen enkele creme wetenschappelijk bewezen dat een creme werkt.
Natuurlijk is het zeker goed de littekens soepel te houden en regelmatig te masseren,dan heb je wel het meeste kans op herstel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding