Dit is niet helemaal een antwoord op je vraag, ik kan je wel vertellen dat ik hetzelfde heb, dus bedankt voor de vraag.

In groep 8, 11 jaar geleden heb ik een een salto achteruit gemaakt van een (boot)schommel. Ik draaide te ver door en ja hoor, BAM!

Nu in 2011, ben ik 23 jaar en heb ik tot op heden last van mijn elleboog, gister nog en nu ook eigenlijk. Ik verbijt het elke keer en doe net alsof het niet pijn doet, ik zal immers toch gewoon mijn werk moeten doen, ook als er klanten zijn. Bij mij is het zo dat de elleboog uit de kom schoot en daarbij een botsplinter tussen het elleboog scharnier kwam, dit hebben ze later eruit moeten halen (toen was ik al gespalkt).

Wat ik wil zeggen is: het hangt een beetje af van ''hoe'' de elleboog uit de kom is geraakt.

In mijn geval zal het wel chronisch zijn mag ik aannemen na zolang. Ook is het zo dat als het (waterig)koud is, de pijn haast ondraaglijk is.

Hopelijk kan iemand die er meer verstand van heeft een goed antwoord geven.

Succes iedereen met antwoorden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Onder tieners komt een ontwrichte elleboog veel voor, vooral als zij een val opvangen door een hand uit te strekken. Door de klap worden de botten in het gewricht van hun plaats gedrukt, waardoor het gewricht vast komt te zitten.

Een ontwrichte elleboog moet onmiddellijk volledig worden geïmmobiliseerd en in het ziekenhuis worden onderzocht. De arts kan het gewricht meteen op zijn plaats zetten of eerst een paar röntgenfoto’s maken voordat hij/zij een beslissing neemt over de behandeling.

En van die diagnose en behandeling hangt het af hoe lang het herstel kan zijn. Ik heb al gehoord dat het ongeveer 3 maanden kan duren. Maar je kan dit best aan je behandelende arts vragen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat scheelt eigenlijk per persoon en is het de 1e keer of heb je het al vaker gehad.Er is niet echt een tijd aan te plakken,je banden hebben een flinke tik gekregen en dat heeft tijd nodig om te herstellen.
Vaak is het ook zo dat als je eenmaal een gewricht uit de kom hebt gehad dat het een beetje een zwakke plek blijft.