Kan je een blauwe buik krijgen als je je riem te strak aantrekt?

Ik heb blauwe plekken op mijn buik. Kan dat komen vanwege mijn riem?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb nog nooit gehoord van blauwe plekken die zijn ontstaan door een constante, te hoge druk. Volgens mij onstaan ze altijd door een plotselinge klap.

Het beste antwoord

Misschien geeft je kledingstuk af, want blauwe plekken door een te strakke riem is onmogelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De tijd zal het leren of je gelijk hebt maar dat denk ik dus ook. Het ontstaan van een blauwe plek gaat doorgaans echt wel gepaard met pijn. +1

Andere antwoorden (1)

Wanneer je je riem snel strak aantrekt, kan er een stukje vel met de riem de metalen riembeugel mee ingetrokken worden. Dat kan dan (heel kort, want het slipt weer terug) in de knel komen, voilà een verklaring voor je probleem.

Ik had vroeger (grrrrr- nee nu niet meer...) hetzelfde probleem, snapte eerst maar niet waar die plekken van waren. Maar ik wilde mij altijd snel aankleden (tijdverspilling ;-) ) en dan ging het wel eens mis.