hoeveel kun je nog doen als er 2 ruggenwervels zijn vastgezet in je onderrug?

Werk graag in de tuin kan ik dat dan nog doen na zo'n operatie?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.1K

Antwoorden (4)

Als je genezen bent van de operatie en gewoon rustig aan gaat opbouwen zul je zien dat je nog heelveel kan. zelfs werken in de tuin.
12 jaar geleden
Het verschilt nogal per persoon. Het hangt af van je leeftijd en je algemene lichamelijke conditie. Als je fysiek sterk bent, kan je meer opvangen met je spieren, bijvoorbeeld.
Het is dus mogelijk dat je prima kan tuinieren, maar het is ook mogelijk dat je voortaan tillen en intensief bukken moet vermijden.
Ik vond een forum (zie bron) waar mensen met soortgelijke behandelingen informatie uitwisselen. Misschien heb je er wat aan.
Succes! En doe rustig aan...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij mij zijn zij ook vastgezet .
In het begin kon ik alles redelijk weer .
Maar na enige tijd kreeg ik weer last van andere wervels omdat die ook versleten waren .
Maar jijzelf zal wel merken wat voor houding het beste is voor jou en waar je prettig bij voelt .
Het lichaam waarschuwt je wel als je teveel hebt gedaan .
En je gaat ook een andere houding aannemen om je wervels te ontlasten .
En in de tuin kun je rustig gaan werken !
Maar ik heb eerst enkele weken een proef gips gehad om te zien of die operatie wel zou helpen .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is bij iedereen toch anders maar ik denk wel dat ivm slijtage je op moet passen en je belasting beter kunt aanpassen om verdere slijtage te voorkomen. Ligt er ook aan of de operatie geholpen heeft en je ook minder klachten over gaat houden. De een gaat het weer goed mee en kan alles weer en de ander blijft klachten houden. Een operatie wil niet altijd alle pijnklachten wegnemen.

Sterkte met je rug!