Last van pijn aan me scheen, wat kan het zijn

Ik heb sinds een dag of twee ontzettend last van me schenen. Ik heb werk waar ik heel de dag loop en het is erg vermoeiend. Wat zou het kunnen zijn?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (5)

Een vriend van mij had dit ook. Je hebt een soort vliesje om je scheenbeen, weet niet precies hoe en wat, maar dit vliesje was ontstoken bij hem.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heeft hij er lang last van gehad en is hij er mee naar de dokter gegaan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ken ook iemadn die heeft dat gehad. Die moest het rustig aan doen. Als je je scheenbeen blijft overbelasten kan het erger worden. Ik zou gewoon even naar de dokter gaan als het morgen of overmorgen niet beter gaat. Suc6 ermee
Is je botvlies, een keer naar een podoloog gaan voor steunzolen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Weet niet hoelang je dit werk doet, maar je kan zeker spierpijn krijgen aan de voorkant van je onderbenen, en behoorlijk ook (ervaring :P )! Als het niet over gaat na 2/3 dagen inderdaad eventjes een arts consulteren
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Al 7 jaar
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dan is mijn antwoord al niet meer van toepassing en kun je beter het advies van Flor hieronder opvolgen :)
succes ermee
Het zou inderdaad een scheenbeenvliesontsteking ook wel shin splint genoemd, kunnen zijn. Dit zou je even moeten laten controleren door de huisarts. Met fysiotherapie kunnen ze de klachten verhelpen.
Er zijn speciale sport compressiekousen om de klacht te voorkomen en te verlichten. En deze kun je ook dragen als je niet sport maar zoals jij de hele dag moet lopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoewel je beschrijving klinkt als een shin splint, tegenwoordig tibiaal stress syndroom genoemd, zul je hiermee toch langs de huisarts moeten om wat meer zekerheid te krijgen.
Een shin splint ontstaat meestal geleidelijk als gevolg van langdurige overbelasting. Meestal door sport, maar veel lopen in je werk zou ook een oorzaak kunnen zijn. De oplossing is moeilijk. Kan liggen in een ondersteuning van de voet (steunzool), andere schoenen, rust, andere belasting.... Het is moeilijk uit te zoeken wat voor jou werkt, maar zeker de moeite omdat deze klacht anders makkelijk chronisch kan worden!