Ik heb al een week last van mijn knie. Wat kan er mis zijn?

Ik heb al bijna 7 dagen last van mijn rechterknie.

Ik kan normaal lopen en ook rustig rennen, maar traplopen doet pijn en heb weinig kracht in die knie.
Als ik mijn knie half gebogen heb voel ik soms ook een lichte zeurige pijn.

Verder fitness ik 2 tot 3 keer per week maar de klachten zijn pas 3 of 4 dagen na de laatste fitness sessie gekomen.

Wat kan er aan de hand zijn? Ik blijf wel gewoon lopen en bewegen maar probeer de knie zo min mogelijk te belasten met traplopen en fitnessen (train vooral bovenlichaam).

Toegevoegd na 40 seconden:
De pijn komt trouwens zo ongeveer bij de knieschijf.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Het kan de meniscus zijn.
Het geleidelijk ontstaan van meniscusklachten is vaak het gevolg van herhaalde diepe kniebuigingen of sprongen waarbij de knie ver gebogen wordt. Bij deze bewegingen ontstaat er een hoge belasting van de meniscus, waardoor deze kan scheuren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Lijkt op 'Osgood Schlater'. Heb het zelf ook, ik zou even naar de dokter gaan hiervoor
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het kan een infectiebreuk zijn van je knieschijf.
de oplossing is om even naar de dokter te gaan.
je kan er wel rustig mee lopen of doet dat ook zeer als dat ook zeer doet dan is het een zware kneuzing.

Toegevoegd na 1 minuut:
maar het kan ook mensius zijn!