Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Hoe lang duurt een virus aan het Evenwichtsorgaan.?

Arts nummer 4 denk dat ik een virus aan het Evenwichtsorgaan heb. Maar dat zou ik dan al 4 maanden hebben. Als ik Google kom ik niet verder dan een duur van 4 dagen tot 5 weken. Heb anti duizeligheid pillen gekregen maar het duizelen en overgeven blijft. Ben nu 20 kilo kwijt en dat gewicht begon ik in november te verliezen.

Ik weet jullie zijn geen doktoren. Maar ik ga deze week de volledige medische molen in. Maar ik hoop hier te lezen dat mensen het herkennen of tips hebben. Of toevallig weten of een virus zo lang kan duren.
Sinds ik dit zogenaamde virus heb is mijn bloeddruk gemiddeld 80/40
Bedankt voor het lezen van al weer een gezondheids vraag van bailey. Pff

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Je klachten doen me sterk denken aan de ziekte van Ménière. Dat kan een erg hardnekkige kwaal zijn. Gezien de ernst van je klachten denk dat je terecht binnenstebuiten gekeerd wordt. Eerst maar eens een fatsoenlijke diagnose, dunkt mij.

Bronnen:
http://www.kno.nl/publiek/voorlichting/meniere
http://www.nvvs.nl/forum/meniere/viewtopic...

Wat zeggen de drie andere artsen die je geconsulteerd hebt over de symptomen die je nu noemt? Zeggen ze allemaal dat het iets met je evenwichtsorgaan te maken heeft of is dat alleen de vierde arts die dat zegt? Als je al vier artsen hebt gezien, 20 kilo bent afgevallen in twee maanden tijd en een extreem lage bloeddruk hebt, dan wordt het tijd voor serieuze actie. Dit klinkt me allemaal nogal ernstig in de oren, al ben ik dan geen medicus. Als het echt iets aan je evenwichtsorgaan was, dan had men het allang onderkend en kunnen behandelen, lijkt mij. Laat je eens onderzoeken in een universitair medisch centrum (Radboud in Nijmegen of VU in Amsterdam) en dwing een goede, serieuze diagnose af. Zo kun je toch niet doormodderen? Laat je niet met een kluitje in het riet sturen! Het gaat om jouw gezondheid en jouw leven! Sterkte.

Balen voor je! Tegelijk kan ik uit eigen ervaring verloop van deze virus op evenwichtsorgaan toelichten. De draaiduizeligheid vond ik zelf het ergste, steeds vaker en onverwachts die aanvallen en 'je moeten vasthouden aan muren, mensen dingen' om niet om te donderen als je bv even naar wc moet, pfff ;) Na poosje de huisarts gebeld, die ook gelijk kwam. Ze stelde nystagmus (http://nl.wikipedia.org/wiki/Nystagmus_%28aandoening%29 ) vast aan linker oog, belde vanuit hier met zowel een neuroloog en KNO- arts en met gelijk de medicatie van Cinnarizine, kreeg ik deze diagnose dus ook. Ook via bloedtest is gekeken worden of er antistoffen of de antigenen aanwezig zijn ( wijst op een reactie van je immuunsysteem zoals ook bij een virusinfectie ) en deze bleek idd afwijkend. Zou dan binnen 2-6 weken moeten afnemen...en dit nam ook af, maar in geheel heeft zeker 3-4 maanden geduurd! (aanvallen namen af, en pas tijden later bleek er vocht achter trommelvlies te zitten, werd niet lek-geprikt,maar met soort neusspray gingen deze restanten ook weg) Toch, maar dan gelet op je best heel lage bloeddruk en zo veel en snel afvallen, lijkt me sterk dat deze virus dit allemaal veroorzaakt (heb je ook al uitgebreid bloedonderzoek gehad?). De combinatie van hypotensie en zoveel (spontaan) gewichtsverlies, kan ook zorgen voor die voortdurende duizelig-en misselijkheid. Dan lijkt me voor jou echt belangrijk dat eens goed naar de eventuele oorzaken van deze twee moet worden gezocht! Heel vervelend voor je, maar die medische molen in, is noodzaak ;) Wens je beterschap, optimisme en sterkte!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100