Roos is een vorm van eczeem op het behaarde hoofd. Het betreft een variant van seborrhoïsch eczeem, dat ook elders op het lichaam kan voorkomen. Talloze mensen hebben last van roos. Er is sprake van een lichte ontsteking van het behaarde hoofd, waardoor de hoofdhuid gaat schilferen en jeuken.
fremar
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

roos in je haar zijn huidschilfertjes. Heeft niets te maken met gordelroos.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Antiroos schampoo is tegen schilfers in je hoofdhaar. Als je roos onder de gordel heeft is het een SOA. Niet met schampoo te verhelpen. :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pardon?? Een SOA?? Een dkke -
Gordelroos is een soort herpes achtige aandoening. Het zijn blaasjes op de huis waar vocht in zit. Iemand die nooit waterpokken heeft gehad zou ook geen gordelroos kunnen krijgen. Na waterpokkeninfectie blijft er altijd een sluimerend deel van de virus in het lichaam achter. Een persoon met gordelroos kan wel een ander besmetten door het vocht uit de blaasjes. Ook door stress kan opeens gordelroos opkomen

Toegevoegd na 1 minuut:
Gordelroos is ook een pijnlijke aandoening